kakUfY6J0bUYBCkREDVk_keloptic1
KULTURA · art

Reklama i umetnost su pojmovi koji su u određenom srodstvu, ali ne naročito bliski. Međutim, njihovo međusobno spajanje je vrlo često. Uvek je pitanje da li je to spajanje srećno i da li će doći do nesuglasica ili međusobnog nerazumevanja. Kako su odnosi komplikovani i ne znamo uvek ko tu koga „iskorišćava“, konačni produkti su isto tako neizvesne prirode.

Poznata umetnička dela su često predmeti komercijalizacije, a pogotovu u okviru muzejskih institucija u obliku suvenira i ostalih marketinških trikova. Međutim, ovaj krug nije zatvoren i zapravo potražio je svoju ekstenziju ka većem tržištu. Ciljna grupa više nisu samo ljubitelji umetnosti, već celokupno stanovništvo kada se na primer reklamiraju Orbit žvake. Kako izgleda ovaj eksperiment?

Endi Vorholova Campbell’s Soup Can ima svoju reklamu? Da li je moguće? Zahvaljujući Vorholovoj serigrafiji iz 1962. godine ova konzerva je doživela enorman publicitet, a pop art je doneo novi komercijalni pogled na umetnost i to baš u zlatno vreme Holivuda. Brend Campell’s Soup može biti samo zahvalan Vorholu, kao idejnom kreativnom direktoru, ali 2002. godine ova supa imala je svoju muzejsku degustaciju u reklami.

Japanska marketinška agencija je 1985. godine Vorholove portrete poznatih ličnosti stavila u službu reklamiranja Coca-Cole. Još jednom se potvrdio koncept pop arta i beskrajno ponavljanje, ali ovaj put u brendu Coca-Cole, koja postaje nova konzumeristička ikona. Ona je super brend, koji se docrtava u istoriju pop arta, i bez nje uskoro nećemo moći da zamislimo ovaj pojam.

Večita kritika impresionizma u Francuskoj početkom 20. veka bila je nerealističnost, a slike su bile nazivane razmazotinama. Kreativni tim pariske agencije Y&R je pre dve godine  iskoristio ovu informaciju kao sjajnu dovitljivost u razvijanje kampanje optičarskog brenda Keloptic. Reč je o novom i jasnom pogledu na nekoliko dela impresionizma kroz nova stakla ovog brenda. Ova reklama ujedno otkriva i jednu drugu intimnu stranu ovih dela sloganom: Sada sve jasno vidim.

Kako povezati da Vinčijevu Mona Lizu i telekomunikacije? Na to nam je odgovorila reklama brenda Orange Telecommunications iz Francuske. Pretpostavka je da se kreativni tim ove agencije vodio idejom mističnosti i nedovršene priče iza ovog renesansnog dela.

Ilustrator Marcos Falcao je osmislio fantastični koncept za promociju umetničke škole u okviru Museu de Arte de Sao Paulo u Brazilu. Naime, Salvador Dali, Pikaso i Van Gog su ilustrovani sa naglašenim unutrašnjim organima oslikanim u njihovom autentičnom maniru. Ova škola i muzej daju poruku potpune predanosti svom pozivu, a agencija DDB Brazil je izvela ovu ideju.

Brend Lego je izveo svoju kampanju pod imenom Imagine ili Zamisli kao vrstu pikselizacije poznatih slika sačinjenih od Lego kockica. Art direktor i dizajner Marko Sodano nam je preneo jasnu poruku da svako dete može postati veliki umetnik, baš kao i Van Gog ili Vermer. Činjenica je da se moramo igrati i osloboditi kako bismo postigli zacrtani uspeh, a možda ćemo u tome uspeti tek onda kad prevaziđemo sebe i svoje osnovne ciljeve.

Artist-turns-characters-of-our-childhood-as-bloody-as-those-of-Tarantino-5a53ead889536__605 Kako bi izgledali crtaći kada bi ih Tarantino režirao 5a57135547e29-swastika-transformation-street-art-paintback-berlin-31-5a56154f08377__700 Ovako se treba boriti protiv neonacista Skoro pa otpor_cover Izložba „Skoro pa otpor“ u Umetničkom prostoru U10 Moskovski cirkus_cover Moskovski cirkus na ledu u Sava centru · · · ·