High Rise
KULTURA · film/TV

Pošto nas samo u martu očekuje oko trideset bioskopskih premijera, red bi bio, zar ne, da se pre no što ih načnemo, prisetimo i javno pohvalimo one ponajbolje među filmovima koi su se obreli na kino-repertoarimau u minulom periodu.

Možda ih više u bioskopima nema, ali mogu se oni naći na još podosta izvora, svoji smo, te znate već na šta mislimo… komp u ruke…

Za ljubitelje bioskopskih priča…

Allied (Saveznici)
Zašto: Zato jer reditelj Robert Zemeckis na bravurozan način pokazuje kako starostavnost, pa i ciljana arhaičnost, ipak i dalje mogu da budu mudar i potentan viši koncept, a i stoga što saigra Marion Cotillard i Brada Pitta deluje spektakularno.

Blood Father (Zaštitnik)
Zašto: Iako deluje nepatvoreno sirovo i surovo, ovaj eksplozivni osvetnički akcijaš zapravo predstavlja savršenu meru glumačkih i simboličkih moći Mela Gibsona, inače, definitivnog povratnika godine. A i zato što ovakvih filmovima u ponudi nema češće.

Edi zvani orao (Eddie the Eagle)
Zašto: Malo šta je slutilo na tako šta u krajnjem ishodu, ali Edi zvani orao reditelja Dextera Fletchera svakako nosi titulu najkvalitetnijeg filma u odeljku feel-good/crowd-pleaser filmova, a autori se nadahnuto poigravaju konceptom inspiracionih priča, i zato što Hugh Jackman nanovo pokazuje svoju zavidnu glumačku klasu.

Hacksaw Ridge (Greben spasa)
Zašto: Mel Gibson, ovde u svojstvu reditelja, znalački redefiniše pojam i domete filmskog epika na istorijske teme; istina, gledalac mora da pregrmi neizdrž dok ne krenu segmenti krvavih ratnih sukoba, ali Greben spasa odlično i skladno funkcioniše i kao celina.

Hardcore Henry (Žestoki Henri)
Zašto: Premda na zapadnim tržištima ovaj film ipak nije ostvario očekivani bioskopski uspeh, ovaj film, u čijoj srži je izrazito zahtevna perspektiva prvog lica (preuzeta najpre iz video-igara), ovaj film je pružio kratak a moćan uvid u svetlu budućnost repertoarskog filma. Ako Bog da, naravno…

Dobri momci (The Nice Guys)
Zašto: Holivud je krajnje sugestivno zaličio na sebe iz najboljih i najprimaljivijih dana u ovom odličnom filmu Shana Blacka, koji je ovim filmom praktično reanimirao posustali podžanr razmahanih akcionih komedija buddy-buddy tipa. A Russel Crowe i Ryan Gosling su prikazali vrhunsku glumačku formu.

The Shallws (Opasnost iz dubine)
Zašto: Špansko-holivudski reditelj Jaume Collet-Serra je nakon više solidnih i sasvim upotrebljivih repertoarskih filmova, snažno poentirao u ovoj istinski napetoj priči o borbi ranjene Blake Lively i krvožedne ajkule. Reč je o mikro-filmu makro dometa, a sa ponosom vas podsećamo da su deo postprodukcionih zahvata izveli kreativci iz naše zemlje.

Za umetničke duše…

Captain Fantastic (Drugačiji otac)
Zašto: Drugačiji otac vraća vidno umorni i šablonizirani američki indie/nezavisni film na njegove nekadašnje kreativne vrhunce. U priči koja pleni emocijom i inteligentnošću, i u kojoj Viggo Mortensen nanovo sija starim sjajim. Uz to, film pokreće važna pitanja individualnih izbora i atipičnijih poriva za slobodom.

High-Rise
Zašto: Film koji je snažno polarizovao malobrojne koji su ga ovde pogledali, ali koji odlično stoji kao filmska adaptacija koja se bezrezervno i hrabro obraća isključivo ljubiteljima i poznavaocima ovog Ballardovog romana i čitavog njegovog opusa. A Tom Hiddleston napokon pokazuje svu punoću svog glumačkog izraza.

I, Daniel Blake (Ja, Danijel Blejk)
Zašto: Imao je znameniti i pouzdani Ken Loach i boljih filmova, ali nema spora da je ovaj i ovakav Danijel Blejk najpodesniji da prikaže ogromne socijalne nepravde vremena u kome živimo. U tom smislu, sveden i ogoljen, diskretan a moćan, Danijel Blejk je pun pogodak.

Komuna (Kollektivet)
Zašto: Nakon podužeg kreativnog lutanja, Thomas Vinterbeg, autor čuvene Gozbe, konačno se vratio na slavne staze i vrhunske forme u ovoj moćnoj Komuni, koja superiorno podseća na fluidnost i krhkost međuljudskih odnosa i naših untrašnjih bića. Tome spasa nema, ali nekad na osnovu tih spoznaja nastanu ovako ubedljivi i odlični filmovi.

Mon Roi (Moj kralj)
Zašto: Maiwen, nekada davno Bessonova štićenica i malena muza, potom i glumica, poslednjih godinu dana postaje vešta i sve značajnija rediteljka. U Mom kralju je pokazala dosta umeća, vešto gradirajući i nijansirajući povest o istoriji evolucije i devolucije jednog intenzivnog i burnog ljubavnog odnosa. A tu je i Vincent Cassel u naponu svakolikih snaga.

Toni Erdmann (Toni Erdman)
Zašto: I zvanično najbolji evropski film 2016. godine nakon niza festivalskih prikazivanja, srećom, stigao je i na redovan bioskopski repertoar, gde su gledaoci mogli da se uvere da je ovo mrtvozbiljno doba (i dalje) moguće prikazati kao skladan spoj urnebesne komedije naravi i arthouse pristupa.

Youth (Mladost)
Zašto: Nakon prethodnog filma, a na konto serije Mladi papa i na srpski prevedenog romana (Svi su u pravu), u Sorentina su se zaljubile ovdašnja televizijska i čitalačka publika. Mladost, suzdržanija u izrazu, nakon Velike lepote, ponovo je pokazala da Sorentino ne posustaje i da je uverljiv i da ostaje svoj na svome i kada priču svede na pitanje bazičnih i manje filmičnih strahova kao što su onaj od starenja i smrti.

Song to Song-Trejler za novi film Natalie Portman, Cate Blanchett i Ryana Goslinga „Song to Song“ – Ryan Gosling ponovo glumi muzičara Crno-beli filmovi Ima nade za crno-beli film: 10 novijih ostvarenja žene Ženski TV likovi koji su potcenjeni "Dnevnik mašinovođe" 7 veličanstvenih: Zlatno doba novog srpskog filma · · · ·