hrana
PULS GRADA · zdravlje

Da li ste znali da prvi obrok u danu može biti važan faktor ukoliko želite da oslabite? Nutricionistkinje Stephanie Clarke i Willow Jarosh kažu da ukusan i zadovoljavajuć doručak zaista pomaže pri mršavljenju. Podelićemo njihove savete u nastavku članka.

Koja su to pravila koja će pomoći da smršamo?

Ugljeni hidrati
Oko 45 do 55 odsto doručka treba da se sastoji od ugljenih hidrata. Preskočite šećer i belo brašno, izaberite žitarice, intergalno brašno, voće i povrće.

Belančevine
Od 15 do 20 odsto doručka treba da budu namirnice bogate belančevinama. Adekvatan unos belančevina je važan, a studije kažu da su proteini veoma bitni kod mršavljenja. Jaja, mlečni proizvodi, sojino mleko, proteini u prahu, orasi i druge semenke su odličan izvor belančevina.

Masti
Umesto kobasice i sira, jedite maslinovo ulje, avokado i semenke.

Vlakna
Jagode, kruške, jabuke, povrće, orasi i integralne žitarice su ono što vam treba. Ne morate da jedete musli ako ga ne volite, ali znajte da vaša creva vole sve ono što se dugo vari, a pruža velike mogućnosti apsorpcije.

Šećer
Za šećer ne morate da brinete ako pratite ova uputstva unosa namirnica. Ali ako ipak ne možete da odolite a da ne jedete posebno šećer, onda neka to ne bude beli šećer, ima toliko njegovih zamena da je bespredmetno o tome i govoriti.

Kada doručkovati?
U idealnom slučaju doručak treba da bude od 30 do 60 minuta nakon što se probudite. A više o ovakvom načinu ishrane saznajte ovde.

Poređenje sa drugima (foto: Maria Victoria) Zašto bi poređenje sa drugima moglo da vas uništi rad Radoholičari imaju ozbiljne mentalne probleme sreća Ove tri stvari vas odmah mogu oraspoložiti Gomilanje stvari (foto: Geoff Johnson) Poremećaj gomilanja stvari: Šta je to i da li ga imam? ·