Pepeljuga ili pobegulja
U VAZDUHU · urban flash

Upoznavanje i zaljubljivanje na sajtovima i društvenim mrežama u ne tako davnoj prošlosti bilo je tabu tema, a danas je sasvim ravnopravno mesto za upoznavanje novih osoba. Međutim, zanimljivo je da i pored postojanja brojnih aplikacija za upoznavanje, ljudi sve češće neželjeno ostaju sami, često su usamljeni i žale se na nesposobnost pronalaska srodne duše.

Jedan od zanimljivijih fenomena u vezi sa upoznavanjem ljudi na internetu je Tinderella sindrom. Naziv je nastao kao kombinacija imena poznate aplikacije Tinder i junakinje bajke Cinderrela (Pepeljuga). Svi koji koriste Tinder znaju da aplikacija funkcioniše tako što svako od registrovanih korisnika kaže za potencijalne partnere da li im se dopadaju ili ne. Ukoliko dođe do podudaranja dopadanja, oni su potencijalni par koji može da stupi u konverzaciju i bliže upoznavanje, a čiji krajnji cilj bi trebalo da bude upoznavanje u realnom životu. Međutim, kod ovog sindroma prvobitno zainteresovane dame će jednostavno nestati. Pepeljuga u bajci iz opravdanih razloga mora da pobegne kada treći put sat otkuca ponoć, ali postavlja se pitanje zbog čega beže moderne i virtuelne Pepeljuge.

Iznenadni nestanak sa mreže prvobitno zainteresovanih osoba javlja se verovatno kod oba pola i nevezano za seksualnu orijentaciju. Međutim, daleko je češći kod heteroseksualnih ženskih osoba. Jednostavnije rečeno – žene ostvare komunikaciju, dopadne im se neko, imaju mogućnost da brže razmenjuju informacije i na taj način steknu poverenje i saznaju da li ih dotična osoba upšte zanima, ali na kraju, ipak, ne dođe do kontakta i poznanstva izvan virtuelnog sveta. Virtuelna legenda kaže da zainteresovani prinčevi navodno nastavljaju da traže svoje nesuđene i odbegle izabranice na drugim sajtovima, društvenim mrežama i brojnim aplikacijama za upoznavanje. Nemaju cipelicu, ali imaju bar fotografiju i ime, ukoliko ime i fotografija nisu lažni, što im onda baš otežava potragu. Postoje brojne pretpostavke zbog čega se ovo dešava, neke su na osnovu urađenih istraživanja, a do nekih se došlo prosto posmatranjem ponašanja ljudi na ovim mrežama. Većina se slaže da je glavni uzrok bojazan od razočarenja.

Ponekad se osobe plaše da se neće dovoljno dopasti u stvarnosti virtuelnom partneru, da neće biti podjednako duhovite i zabavne u razgovora kao što su bile tokom dopisivanja. Nekada je i strah da će ih izabrana osoba uživo razočarati. Pre nekoliko godina mi je jedan prijatelj pričao kako se neslavno završilo poznanstvo u realnom susretu nakon višenedeljnog kvalitetnog virtuelnog upoznavanja. Mislio je da je devojka izuzetno duhovita, zanimljiva i pametna. Kada su konačno ugovorili sastanak jednog petka uveče u nekom kafiću, ona se pojavila preterano doterana u firmiranoj garderobi i sa previše parfema. Kasnije je tvrdio da nije samo snobovka, već i da je dosadna i površna osoba. S druge strane, možda je bila nesigurna i želela je da dobro izgleda. Međutim, te večeri je ona imala navodni telefonski poziv posle koga je morala ranije da ode, bukvalno je pobegla sa sastanka. Poenta je bila u tome da se oni uživo uopšte nisu dopali jedno drugome. Tokom prelaska iz virtuelnog u stvarno poznanstvo prisutan je i strah da ćemo se razočarati u sliku koju postepeno gradimo o nekoj osobi i koliko je ta slika tokom virtuelnog upoznavanja realna, a koliko projekcija nekih naših želja i nadanja.

Paradoks Tinderella sindroma je u tome da nam moderna tehnologija omogućava bržu i češću komunikaciju, kao i lakše započinjanje razgovora s nepoznatom osobom u poređenju sa susretom u kafiću ili gradskom prevozu, a s druge strane, ipak se više udaljavamo jedni od drugih. Ukoliko je previše ljudi u virtuelnom svetu, postoji mogućnost da se izgubi interesovanje za osbe koje svakodnevno susrećemo izvan virtuelnog prostora. Isto tako previše ljudi na mreži i previše potencijalnih ljubavnih kandidata, može smanjiti fokusiranost na jednu osobu i može previše brzo da se izgubi zainteresovanost. Sitnica je dovoljna da se neko trajno otpiše. Ne ulaže se napor da se druga osoba zbilja upozna i često se totalno zaboravlja da je to drugo ljudsko biće sa svojim emocijama, strepnjama, željama i nadanjima.

12 Skulpture od tekstila monkey-business-illusion-cover Na ovom testu pažnje pada 50% ljudi family-photoshoot-funny-retouch-lesa-hall-16-5a5c601690c2cover Porodica sigurno nije očekivala ovakve slike od profesionalne fotografkinje coverzamenjeneuloge Zamenjene uloge: Muškarcima se neće svideti ove verzije starih reklama · · · · ·