Bezvremenska Adeline
KULTURA · film/TV

„Uzmi sve što ti život pruža, danas si cvet, sutra uvela ruuuuža“ – kaže pesma stara, a ovaj deo refrena u značajnoj meri mogao bi da posluži i kao idejni sažetak filma „Bezvremenska Adaline“, filma koji je i neposredan povod za ovaj osvrt na filmove čiji su ključni motivi borba sa neprolaznom mladošću i ometenim protokom vremena.

Što se same Bezvremenske Adaline tiče, teško da bi iko mogao da sroči osetnije bolji film od tako somnabulne i diskutabilne postavke (priča prati mahom ljubavne nevolje lepotice koja usled začudnog sticaja paranaučnih okolnosti prilikom saobraćajne nezgode  nikako ne može da ostari), a svakako se u trenu kao prva analogija nameće navodno remek-delo a već sad, nekoliko leta kasnije dobrano zaboravljeni Bendžamin Baton, ali zapravo ima tu još dovoljno toga zanimljivijeg za reprizirati ili možda i premijerno pogledati

Smrt joj stoji kao salivena (Death Becomes Her, 1992)

Ovaj istinski klasik velikog Roberta Zemeckisa po tonu svakako odudara od srcedrapateljne Bezvremenske Adaline, ali u isti mah stupa i u čudnu rimu sa tim kino-novitetom. U ovoj zbilja urnebesnoj komediji savršeno uparene Meryl Streep i Goldie Hawn, kao dve histerične dive ogrezle u nerazumsku vezanost za pojam neprolazne mladosti, kroz silinu zaista duhovitih i smešnih situacija čereče dušu zajedničkog supruga (Bruce Willis), nekada prestižnog i revolucionarnog plastičnog hirurga. Provereni camp klasik i retko uspela satira.

Vremeplovčeva supruga (The Time Traveler’s Wife, 2009)

Reč je o nepravično skrajnutoj, a vrlo dobroj melodrami (inače, ekranizaciji svetskog bestselera) o velikoj i istinskoj ljubavi na čijem putu se isprečio motiv putovanja kroz vreme sa dosta komplikacija. Rachel McAdams i Eric Bana ostavljaju jak utisak skladne glume, a čini se da su autori  ove suptilne i naglašeno melanholične priče ipak donekle precenili ukus prosečnog i mahom ovovremenski ciničnog gledaoca.

Glad za krvlju (The Hunger, 1983)

Ovaj raniji film pokojnog Tonyja Scotta u međuvremenu je zadobio neosporni kultni status i predstavlja zbilja intrigantan filmski rad, i to po više osnova. Tu su Susan Sarandon, Catherine Deneuve i David Bowie, savršeni dizajn, vampiri, zavodljiva atmosfera, sveopšti šminkeraj (u pozitivnom smislu tog pojma, naravno), Peter Murphy, Iggy Pop, hrpa zanimljivih i bizarnih podmotiva, među kojima i narečena neprolazna mladost, što sve skupa čini da se ovom i do dana današnjeg privlačnom ostvarenju imaju oprostiti upadljivi repovi spotovske estetike, estetike iz koje je u svet filma uostalom i stigao Tony Scott.

Negde u vremenu (Somehere in Time, 1980)

Ako, pak, tražimo priču čiju kičmu čini prikaz ljubavi koja nastoji da prebrodi postojanje dvoje ljubavnika u dve dimenzije (glume ih Jane Seaymour i Christopher Reeve), tihi a sigurni kandidat svakako može da bude Negde u vremenu, upečatljiva i vizuelno baš oku ugodna melodrama sa nešto nadnaravnog sročena na osnovu romana sjajnog Richarda Methesona (Ja, legenda).

Večiti Takovi (Tuck Everlasting, 2002)

A Večiti Takovi, roman Natali Babit namenjen na prvom mestu omladincima, bio je polazište za neodoljivo naivnu i gotovo eterično pipavu istoimenu filmsku priču o ljubavi koja se krajem devetnaestog veka rađa između devojčurka avanturističkog duha i potomka duge loze besmrtnih. Ovaj film svakako može da posluži kao pouzdan test vašeg navodnog ili stvarnog cinizma, a tu je i malena i ne posebno važna trivija – Jonathan Jackson, glavni glumac u ovom filmu, nedavno je primio pravoslavnu veru.

Alexander Payne Alexander Payne: Retrospektiva jednog režisera Najbolje od Audrey Hepburn Najbolje uloge Audrey Hepburn Barely Leathal Akciona komedija „Barely Leathal“ uskoro u bioskopima – pogledajte trejler Stephen King adaptacije Najbolje filmske adaptacije dela Stephena Kinga