grom i kakao 4cover
PULS GRADA · shopping

Poslednjih godina domaća dizajnerska scena postaje sve vidljivija. Instagram i Fejsbuk su tome doprineli, ali i pojavljivanje specifičnih platformi koje ih promovišu. Tradicionalne radnje lagano zamenjuju originalni koncept-storovi, nastaju platforme koje objedinjuju žensko preduzetništvo i umetnost, a onlajn kupovina sve više uzima maha. City Magazine vam u tri nastavka predstavlja jedan novi koncept-store, jednu zanimljivu platformu i jedan online-shop, i tri dame koje stoje iza ovih projekata.

Tekst: Ivana Hibner
Foto: Jakov Simonović

Predstavljamo (I deo) 

GROM & KAKAO, online-shop

JASMINA ĆOROVIĆ, osnivač

Grom & Kakao je počeo s radom u decembru 2015. godine, kao e-shopping platforma koja na jednom mestu okuplja izabrane mlade brendove i dizajnere iz Srbije i regiona. Grom & Kakao je bio radni naziv koji se vremenom prilepio uz koncept, pobrao simpatije i postao prepoznatljivo ime dizajnerske scene.

Koncept ovog online-shop-a zasnovan je na ideji da se mladim dizajnerima i brendovima omogući promocija i prodaja putem profesionalnog izlaganja na internetu, i da im se pruži podrška za dalji razvoj i plasman na tržištu. Grom & Kakao trenutno okuplja 14 domaćih brendova s oko 250 dostupnuh proizvoda. Iako je trebalo da budu prisutni i regionalni brendovi, saradnja s njima je malo komplikovana zbog granica, pa još uvek nisu u ponudi. Ali radi se na tome i biće ih uskoro.

Grom & Kakao jedan je od malobrojnih srpskih online-shop-ova s mogućnošću plaćanja karticama, ali je jedan od malobrojnih malih e-tailer-a koji nude ovu mogućnost. Kartično plaćanje, kao i ceo koncept onlajn prodaje u Srbiji je tek u povoju (po istraživanju jedne evropske agencije iz 2015, Srbija je na poslednjem mestu u Evropi po prometu u onlajn trgovini) i, nažalost, razvoj e-trgovine je izuzetno spor. Kod nas tek jedan u deset kupaca plaća onlajn, najviše i dalje plaćaju pouzećem, iako to povećava trošak narudžbine za 2-4% u korist kupca. Nadajmo se da će se to promeniti.

„Onlajn radnje neće nikada zameniti fizičke radnje i smatram da onlajn i klasična trgovina nisu jedno drugom konkurencija, naprotiv. Onlajn je prirodan produžetak klasične trgovine koji omogućava postojećim prodavcima da prošire svoj posao i pokriju tržište koje nisu u mogućnosti da dosegnu samo fizičkom radnjom. Za kupce je onlajn trgovina u prednosti jer mogu pregledati mnogo radnji i proizvoda u kratkom vremenskom roku, uporediti cene, i doći do željenih proizvoda bez utrošenog vremena na fizički odlazak u radnju“, kaže Jasmina Ćorović, osnivač Grom & Kakao.

Kod kupaca u Srbiji vlada strah od onlajn kupovine jer nemaju poverenja da će poručeni proizvod u stvarnosti biti onakav kakvim je predstavljen fotografijama i opisom. Ono što većina kupaca ne zna, a trebalo bi da zna, jeste da po Zakonu o zaštiti potrošača ima mogućnost da vrati ili zameni svaki poručeni proizvod bez navođenja razloga, u roku od 14 dana od kupovine. Svaka zakonita onlajn trgovina u Srbiji pruža ovu mogućnost, i sve informacije u vezi s reklamacijom i povratom robe uvek su predstavljene na sajtu. Budite slobodni da kupujete onlajn. Kupovina kod zakonitih e-trgovaca potpuno je bezbedna, i ima nebrojenih prednosti u odnosu na kupovinu u fizičkim radnjama.

„Grom & Kakao ima za cilj da u narednom periodu proširi svoju ponudu i u drugim kategorijama proizvoda. Aktivno radimo na proširenju tržišta prvenstveno na region, a onda i ostatak Evrope – do kraja godine će biti aktiviran novi, dvojezični sajt, s dodatnim mogućnostima plaćanja, u skladu s praksom u drugim zemljama. Takođe, i dalje smo posvećeni radu s mladim dizajnerima i u planu su radionice u saradnji s etabliranim dizajnerima, koje za cilj imaju postavljanje brenda na noge i edukaciju u domenu poslovanja“, zaključuje Jasmina Ćorović.

C20914_FW17_Gigi_Women_s_Campaign_Q3_Aug_KV_05_low-1_cover Reebok Club C 85 Melted metal: Gigi Hadid je deo #PerfectNever priče, čekamo i vas lindex srbija Lindex PINK kolekcija Lisca Delta City Otvorena nova Lisca radnja u Delta Cityju devic_cover Moda po meri: Kakvu košulju ćete nositi ove jeseni? · · ·