naslovna
KULTURA · film/TV

Sem što predstavlja sjajan i dražestan način da se ubije vreme, televizija ume i da podseti na svoje pretke, da nas podstakne da uzmemo knjige u šake, pre ili posle gledanja. Pa, da vidimo da li „Sharp Objects“, „The Truth About the Harry Quebert Affair“ i najnoviji „Vanity Fair“ mogu barem u nekoj meri da se nose sa dobro znanim istoimenim literarnim predlošcima.

Piše: Zoran Janković

  • Sharp Objects

Šta: Autodestrukciji i ozbiljnim depresijama sklona novinarka se suočava sa demonima vlastite prošlosti kada se vrati u svoj rodni gradić kako bi izveštavala o gnusnom ubistvu.

Zašto: Na prvom mestu zato što su tu Ejmi Adams, Patriša Klarkson, Henri Černi, Kris Mesina, Met Krejven i drugi izvrsni glumci. Potom, jer je reditelj Žan-Mark Vale (C.R.A.Z.Y., Divljina, Poslovni klub Dalas, Demolition, Nevine laži…) i ovde odličan, i stoga što je Sharp Objects, uz sve nedostatke, artikulisan i fino upakovan televizijsko-serijski proizvod u samo osam epizoda.

Ali: Naprosto, literarni predložak Džilijen Flin (autorke i bestselera Gone Girl) nije pružio dovoljno materijala za ovaj gabarit i ovu minutažu, te bi film svakako bio izdašniji i prirodniji medij za Oštre predmete. Ovako, reditelj hteo-ne hteo srlja u repetitivnost, iznova i iznova pojašnjavajući kontekst i potcrtavajući atmosferu, a glumci nužno potežu za istim ili sličnim rešenjima na bis.

  • The Truth About the Harry Quebert Affair

Šta: Mladi pisac, na nizbrdici i pod teškim bremenom kreativne blokade, biva uvučen u središte istrage ubistva od pre nekoliko decenija za koje je optužen njegov mentor i pokrovitelj, uvaženi američki romanopisac.

Zašto: Zato što je, ukupno uzev, reč o prijatnoj i dovoljno uzbudljivoj i razgranatoj misteriji, koja ostavlja bolji utisak nego previše raspričan bestseler Žoela Dikera, koji je poslužio kao osnova za ovu novu mini-seriju. Osim toga, uvek je dobro nanovo videti Patrika Dempsija, a tu su i Virdžinija Madsen, Met Fruer, Don Harvi, Dejmon Vajans Junior…. Seriju od takođe osam epizoda režirao je nekada veliki Žan-Žak Ano (Ime ruže, Ljubavnik, Sedam godina na Tibetu) a prija videti ga ponovo u dobroj formi.

Ali: Uz sve svoje neosporne kvalitete, ovo je ipak tek vešto skockana konfekcija, koja brzo može da padne u zasenak postojećih radova sličnog žanrovskog i drugog profila.

  • Vanity Fair

Šta: Prikaz uspona, padova i turbulencija u životu mlade, šarmantne, borbene i nepokolebljive Beki Šarp u njenim naporima da prevaziđe nimalo naklonjene polazne porodične, klasne i društvene okolnosti.

Zašto: Autori ove varijacije na temu čuvenog knjiškog klasika iz pera Vilijema Tekerija mudro su dosta vere položili u sugestivnost i već više puta potrvrđeni magnetizam mlađane Olivije Kuk (Bates Motel, Me, Earl & The Dying Girl, Ready Player One). Njena poletna, sigurna i razigrana gluma lako može biti ključni adut ove britanske produkcije, ali, ostavimo li to na stranu, za svaku pohvalu su još ponajmanje dve značajne stavke. To su upečatljivost sa kojom autori i ovog viđenja Vašara taštine prikazuju neprolaznu zavodljivost društvene vrteške u strogo kodiranom društvu u punom zamahu, kao i lakoću sa kojom povezuju tadašnje sa sadašnjim stanjem stvari pomoću dominantnih slabosti i naravi. A tu su, recimo, još i Majkl Pejlin i Martin Kluns.

Ali: Ako pristanemo na sud ili utisak da ova serija ipak ne donosi ništa novo ili prevratničko, nema ovde ubedljivijih osnova za iole gromko ’ali’.

naslovna Najiritantniji klišei iz horor filmova voxlux-768x432 Natali Portman glumi pop zvezdu u filmu „Vox Lux“ AMERICAN WOMAN 2018 pic02 3 nove serije: 30 minuta grešnog zadovoljstva _ARP4570 Omar Si se vraća filmu u ostvarenju „Policajac iz Belvila“ · ·