FullSizeRender_cover
KULTURA · art

Sonja Gajić je skulptorka i slikarka. Iza sebe ima brojne grupne izložbe, po zemlji i inostranstvu, završila master studije na Fakultetu likovnih umetnosti, a na matičnom fakultetu pohađa i doktorske studije, u klasi prof. Veljka Lalića.

Njene skulpture su u mnogo čemu neobične. Svojom veličinom, kombinacijama materijala, prenaglašenošću, isprepletanošću, pa i bizarnošću, pogađaju brojna suštinska pitanja kojima smo svakodnevno okruženi, ali na način koji u gledaocima budi neka neobična osećanja. Sonja kroz svoj rad putuje od drevnih civilizacija do savremenih fenomena i publiku uvodi u neobični svet skoro humorističkih figura, i to spajajući nespojivo. Poigrava se sa kolažom na isti način kao i sa skulpturom, te brojna njena dela fasciniraju pokušajem da se odgonetne poreklo onoga u šta gledaju, svim slojevima i spojevima, a kod skulptura i načina na koji se odoleva gravitacionim silama.

Pored vizuelnog izraza, u Sonjinim delima je najzanimljivjie što adresira brojna suštinska pitanja našeg vremena i kulture i suočava sadašnjost i prošlost, i to najčešće tako što ta pitanja uveliča do onih mera u kojima ih više ne možemo ignorisati, a zatim okrene na humor koji na gledaoce prvo deluje kao magnet, a zatim kao pristup životu.

Kroz izložbu Idolmašine Sonja je prikazala predimenzionisane skultpure koje su na inspirativan način oslikavale duboku bipolarnost sadašnjosti i prošlosti, duhovnog i materijalnog i same današnjice. Adresirala je idolopoklonstvo i temu nepromenjene potrebe za vođom, idolom, i bogom, a tako je i kroz izložbu Kolaži i skulpture prikazala brojne kraljeve: „Srbsku majku“, „Dušu od čoveka“, „Buržoaski zalogaj“, „To ti je što ti je“..kao simbole smešne vladavine i stvarnosti s kojom se više ne vredi boriti, nego joj treba pristupiti s osmehom.

Sonjina izložba na Kolarcu pod naslovom Breaking out is hard to do adresira društvo u kome „erotiku zamenjuje pornografija, elitizam neofeudalizam, a političku konkretnost autoritarizam“ (Luka Tripković) i uopšte izvrće ruglu vrednosti konzumerističkog društva kroz skulputre poput Pink Pantera ili napetih ekstremiteta pri izvođenju Aštanga joge. Suprostavlja materijale, forme i oblike, i pogađa brojna pitanja i teme kojima smo svakodnevno okruženi, na način na koji ih nikada pre ne bismo ni zamislili, a nakon Sonjinih radova, verovatno ćemo ih i sami drugačije čitati.

Dinara Mirtalipova (foto: My Modern Met) Najlepša ručno oslikana jaja 5976_cover Slavne statue muzičkih legendi Podzemna skloništa_cover Izložba fotografija „Podzemna skloništa“ u Goethe Institutu 107355-image38-800-a542d8629a-1484634223_cover Satirične ilustracije koje će vam otvoriti oči · · · · ·