Influenseri (foto: Pixabay)
U VAZDUHU · urban flash

Već smo utvrdili značaj i onlajn i oflajn marketinga i koliko se instrumenti istog menjaju, odnosno prilagođavaju promenama, kako tržišnim tako i promenama samih potrošača. O značaju društvenih mreža za reklamu raznih brendova ne treba posebno govoriti, jasan je njihov uticaj. Ono što možete primetiti u poslednjih par godina, ukoliko ste aktivni na društvenim mrežama, jesu “influenseri”. Ko su oni i koja je njihova uloga?

Influenseri, kako ih nazivaju, jesu ljudi koji su “uticajni” na društvenim mrežama i koje kompanije koriste da bi plasirali svoje proizvode i usluge i tako dopirali do različitih ciljnih grupa potrošača. Da li su to nužno ljudi sa ogromnim brojem pratilaca na društvenim mrežama? Ne mora da znači. Osoba sa 2500 pratilaca može biti uticajnija od osobe sa 7000 pratilaca.

Da li su to nužno poznate ličnosti? Naravno da ne. To mogu biti i glumci i starlete i pevači ali i obični ljudi koji su jednostavno zanimljivi široj masi ljudi na društvenim mrežama. Jednostavno, poenta je da to budu ljudi koje ostali ljudi slušaju i prate i čije savete prihvataju. Ukoliko pratite razne jutjubere, naročito one koji nisu iz Srbije, sigurno ste bili u prilici da vidite deo snimka gde oni preporučuju neki proizvod. Isti slučaj je i na Instagram-u i Twitter-u, gde ste mogli da vidite fotografiju na kojoj neko od “uticajnijih” ljudi promoviše neki brend (npr. sestre Kardašijan koje promovišu razne brendove, od šminke do odeće).

Što se tiče “influensera” kod nas, naši brendovi ih retko angažuju a i većina, kad ih angažuje, to radi pogrešno. Zašto? Zato što angažuju stalno iste ljude. I naravno kad na mrežama vidite njih desetak koji danas promovišu kobasice Zlatiborca, a sutra Asus tablete, to često izazove kontra efekat. Cela poenta influensera je da to što promovišu deluje kao preporuka “iz prve ruke”. Samim tim što, zarad novca, prihvataju da budu angažovani za mnoštvo svakakvih brendova, dolazimo do toga da im se sve manje može verovati.

Nekako je najlogičnije i možda najbolji izbor, angažovati one osobe koje su već preporučile taj određeni proizvod a da nisu bile plaćene za to. Jednostavno, preporučile su ga zato što im se sviđa. Npr. da Samsung angažuje osobu koja je “obožavalac” tog brenda i koja preporučuje proizvode tog brenda i savetuje ljude oko kupovine istih, iako joj niko za to nije platio. Zamislite da promovišete nešto što ste voleli i pre nego što su vam za to plaćali. Prognozira se da će ovaj vid promocije sve više biti zastupljen. Na brendovima je da pametno odigraju i iskoriste ga kako treba, da angažuju prave ljude na pravi način.

lego NASA žene kao Lego figurice 14180910-19747460-7-12Image15-0-1493738022-1493738029-650-5-1493738029-650-dc54ea08e8-1493743071_cover Sa ženama uvek neki cirkus Scords_cover 8 načina da poboljšate svoj javni nastup 25 istinitih činjenica koje će vas šokirati 25 istinitih činjenica koje će vas šokirati · · · ·