Vilnius-poster-5b6c2d8adf2ea__880
U VAZDUHU · svet

Turistička organizacija Vilnjus je ovog leta pokrenula zaista nesvakidašnju reklamnu kampanju. Naime, oni su odlučili da prestonicu Litvanije promovišu kao „G tačku Evrope“! Objavili su nekoliko provokativnih spotova u kojima turisti doživljavaju seksualno uzbuđenje na ulicama Vilnjusa, dok su za slogan izabrali u najmanju ruku sugestivnu rečenicu: „Niko ne zna gde je, ali kada je pronađete, osećaj je neverovatan.“

Cilj ove provokativne kampanje je pozicioniranje glavnog grada Litvanije kao alternativne turističke distinacije za mlade ljude kojima su već dosadile druge evropske metropole. U tu svrhu je napravljen veb-sajt koji svim poseticima nudi mogućnost da urade kratak test, nakon čega na osnovu analize njihovih odgovora dobijaju odgovorajuće preporuke za posetu u Vilnjusu.

Ideja za ovakvu netipičnu turističku promociju je potekla od nekoliko studenata marketinga iz Vilnjusa, a jedan od autora kampanje, Jurgis Ramanauskas, je sledećim rečima opisao šta ih je inspirisalo na to: „Malo ljudi u Evropi zna gde se Vilnjus nalazi i šta tačno nudi potencijalnim turistima, ali kada ga jednom posete, odmah ga zavole. Ovo saznanje, do koga smo došli kroz razgovore sa strancima koji su dolazili u našu zemlju, nam je pomoglo da formulišemo ideju o sličnosti Vilnjusa i G tačke, u smislu da niko ne zna gde je tačno, ali su svi zadovoljni kada je jednom pronađu.“

Sličnu analizu je ponudio i gradonačelnik Vilnjusa Remigijus Šimašius: „Kada se srećem sa stranim investitorima, delegacijama i novinarima koji prvi put dolaze u našu prestonicu, uvek dobijam slične impresije. Većina njih mi je rekla da ih je Vilnjus prijatno iznenadio. To je lepo čuti, ali s druge strane, to znači da treba još puno da radimo na promociji grada.“

Budući da je ovih dana više od 1000 stranih publikacija izveštavalo o nesvakidašnjoj kampanji Turističke organizacije Vilnjusa, sigurni smo da će ovaj grad ugostiti mnogo više turista narednih godina nego lane. Neki će možda reći da su reklame previše provokativne, ali njihovu efektnost će malo ko dovoditi u pitanje. Ostaje da se vidi da li će i drugi gradovi Evrope krenuti sličnim stopama.

james-bond-exhibit-solden-10 Na Alpima otvoren muzej posvećen Džejmsu Bondu El Pais foto Koju poruku šalje 666 svinja na ulicama Toleda? naslovna Reči iz raznih jezika za koje ne postoji pravi prevod photo-1507211222203-4d522e372607 7 činjenica specifičnih za Kinu · · · · ·