Whisperr
U VAZDUHU · tech/web

Originalna ideja da osmisle telefonsku aplikaciju za upoznavanje na kojoj se neka osoba može upoznati na osnovu glasa pala je na pamet Jani Tufegdžić i Mileni Leković iz Beograda. Whisperr aplikacija koja je u opticaju već mesec dana omogućava korisnicima da preslušavaju audio profile, i da na osnovu njih formiraju utisak, zainteresuju se, odluče, pobegnu, ili se upuste u dublje upoznavanje.

Jana Tufegdžić kaže da se ideja za audio aplikaciju rodila prilikom njenog boravka u Berlinu, gde postoji veliki broj aplikacija za upoznavanje. Ideju je razradila zajedno sa prijateljicom Milenom Leković koja živi u SAD. Jana je po profesiji prevodilac, Milena radi u tehničkom odeljenju kompanije NBC korporacije.

„Počelo je pre dve godine. Išlo je polako – prvo smo imali dizajn, pa smo tražili investiciju, zatim smo došli do ICT Hub-a, onda smo tražili verziju koju bismo mogli da platimo pa smo to isfinansirale. Aplikaciju nam je izradila firma 30Hills i prezadovoljne smo saradnjom s njima. Aplikacija se na Google Play Store-u pojavila pre jedno mesec dana.“

Whisperr aplikacija je jednostavna za korišćenje, zamišljena tako da na njoj korisnici pričaju o sebi – minimum 10 sekundi, i najviše 3 minuta. Dakle, predstavljaju se audio snimkom, a slika se na ekranu pojavljuje 15 sekundi nakon glasa. Jana Tufegdžić kaže da je ideja da se zainteresovani predstave, budu informativni, duhoviti, zanimljivi, šarmantni… I da onlajn upoznavanje dobije novu dimenziju jer je procenjivanje neke osobe na osnovu njenog glasa preciznije i sveobuhvatnije.

„Proučavala sam istraživanje koje se bavilo time koliko smo mi dobri u proceni tuđe ličnosti kada donosimo zaključke na osnovu tri različita izvora. Jedan je slika lica, drugi je slika osobe, čitave figure (tu je bitna odeća), i treći je samo glas. Procenat tačnosti za lice je 10 odsto, figura 50-60 odsto, i glas 80 odsto. A sve aplikacije i dejting servisi se oslanjaju na sliku. Tako da tu ljudi mogu da budu manje tačni u proceni, najtačniji su kad čuju glas osobe koju upoznaju. Tako da smo pomislili da audio dejting aplikacija može da bude dobra ideja.“

Onlajn dejting u Americi i kod nas

„U Americi to već dugo postoji. Ranije su bili aktuelniji sajtovi za upoznavanje, sada se više ide na te telefonske aplikacije. U Americi je sada to skoro jedini način za upoznavanje (za većinu ljudi je to jedini način). Svi imaju onlajn dejting profil, to je toliko uobičajeno. Ljudi imaju svoje profile na više servisa. Upoznavanje je lakše i brže. I zavisi šta se traži. Ako se traži nešto opušteno, lako je naći, ako želiš da nađeš nekoga za ozbiljnu vezu, proces upoznavanja je duži. To je jedan od razloga zašto smo mi hteli da u našoj aplikaciji koristimo glas. Hteli smo da omogućimo ljudima da se upoznaju, i da to može malo brže da ide“, kaže Jana Tufegdžić. U priči o dejting aplikacijama ona navodi da je kod nas popularan Tinder koji nudi samo fotografije, brzo upoznavanje i brze veze, kao i da se mlađe generacije veoma često upoznaju preko Fejsbuka i preko Instagrama. U svetu onlajn dejtinga koriste se slika i profil osobe, audio zapis se ne koristi nigde ( u SAD i Kanadi postoji phone dating – upoznavanje putem telefona, ali to je nešto drugo). A ljudi se uvek predstavljaju u najboljem svetlu, često ima i lažnih podataka.

„Glas je ličniji – čovek se fokusira na ono šta oseća dok ga sluša. Otkrivaju se i manje poznate crte ličnosti. Tako, na primer, na osnovu glasa može da se otkrije koliko čovek može da ima poverenja u neku osobu, odnosno koliko je ta druga osoba iskrena. Kod ljudi je to intuitivno. Na jednom američkom univerzitetu je napravljen algoritam koji analizira ton glasa kod dvoje ljudi koji razgovaraju u toku terapije, a koji su već u vezi. Rezultati pokazuju koliko će ta veza biti uspešna, da li ide na bolje, ili ide na gore. Procenat tačnosti algoritma je 80 odsto. Algoritam je bio tačniji u proceni i od samog terapeuta“, navodi Jana Tufegdžić.

Od startovanja aplikacije njene autorke osluškuju raznolike komentare korisnika.
„Do sada smo čule od ljudi da im se sviđaju ideja i dizajn. Ali neki ljudi su previše naviknuti na sliku, i želeli bi da se slika pojavi što pre. Zatim, vidi se ko koristi aplikaciju za upoznavanje, a ko je samo radoznao. Možda su ljudi malo stidljivi da nešto pričaju, ili ne znaju šta bi rekli. Ljudima kad kažeš da mogu da pričaju do tri minuta, uglavnom misle da je to previše. Ima nekoliko dužih predstavljanja, meni je zanimljivo da to slušam. Poenta je da korisnik što više govori o sebi, jer tako su veće šanse da se neko zainteresuje, i olakšava se komunikacija.“

Whisperr je sjajna prilika i za duhovite ljude, ali i za one koji su skeptični i oprezni. Sam naziv implicira na glas, ima i romantičan prizvuk. Aplikacija sada može da se koristi bez problema, a navedeno upozorenje da nije stabilna biće uklonjeno uskoro, kada se završi faza testiranja. Jana Tufegdžić kaže da su do sada radili testiranje, pozivali ljude da skinu i isprobaju Whisperr, uveravali se da sve funkcioniše kako treba.
„Sad krećemo da se obraćamo korisnicima, da plaćamo kampanju na Fejsbuku, ideja je i da organizujemo promotivnu žurku. Želimo da ljudi saznaju za nas, i da se zainteresuju. I to na dva fronta – ovde i u Njujorku. Imamo planove za dalji razvoj aplikacije. Postoji nekoliko verzija unapred – šta bismo mi i kako. A te naredne faze razvoja zavise od investitora.“

Huawei P10 (5) Najnoviji „flagship“ model u prodaji od ponedeljka covergalaxys8 Samsung Galaxy S8 i S8+ – za njih ne postoje granice eko sistem Samsungov novi Gear 360 – video u 4K rezoluciji enter-prijave-1 Na prvom ENTERU: Od Googla do robotike i uspešnih domaćih IT kompanija · · · · ·