P Andersevski[2]
10. nov
PULS GRADA · agenda

Jedan od najtalentovanijih muzičara svoje generacije, pijanista Pjotr Anderševski, nastupiće 10. novembra u Kolarčevoj zadužbini, u okviru ciklusa koncerata Refleksije Bemusa.
Anderševski redovno održava resitale u najpoznatijim koncertnim dvoranama (Bečki Koncerthaus, Berlinska filharmonija, Vigmor hol, Karnegi hol, Koncerthebau, Teatar Šanzelize). Njegova saradnja sa orkestrima uključuje nastupe sa Berlinskom filharmonijom, Londonskim simfonijskim i Filharmonija orkestrom, NHK simfonijskim orkestrom, a poseban akcenat stavlja i na sviranje sa dirigovanjem.

Kolarčeva zadužbina, Studentski trg 5
Bemus Cebef
900 RSD, 1.200 RSD
Događaj na Facebooku

Neprevaziđeni interpretator Baha, Pjotr Anderševski, u ovoj sezoni održava nastupe u Teatru Šanzelize u Parizu, u Londonu sa Filharmonija orkestrom pod upravom Vladimira Aškenazija, u Velikoj sali konzervatorijuma Čajkovski u Moskvi, u Berlinu, Pragu, većini evropskih metropola i širom SAD

Među svetskim metropolama našao se i Beograd, gde će ovaj umetnik na koncertu 10. novembra izvesti dela Baha (izbor iz zbirke Dobro temperovani klavir, knjiga br. 2) i Betovena (Dijabeli varijacije). Prvi snimak koji je Anderševski ostvario kao ekskluzivni umetnik kuće Warner Classics Erato bile su upravo Betovenove Dijabeli varijacije. Njegovo ime je još od 1990. kada je na Pijanističkom takmičenju u Lidsu nezadovoljan svojim nastupom prekinuo izvođenje, neraskidivo povezano sa ovim delom. Snimci Bahovih partita kao i dela Šimanovskog nominovani su za nagradu Gremi, dok su snimci njegovih izvođenja dela Šumana, Baha, Mocarta osvajali nagrade BBC Music magazina, Gramofon i Eho classics.

Pjotr Anderševski je prepoznatljiiv po originalnim, nekonvencionalnim i snažnim interpretacijama. Kritika je njegov skorašnji nastup u londonskom Barbikanu, kada je izveo Dijabeli varijacije, ocenila na sledeći način:

„Neke interpretacije, čak i nespоrnо velikih pijanista, ne mоgu potpuno izbeći strоgu kоnvenciоnalnоst u delu kоje, uprkоs trenucima transcendencije kоju mоže da dоsegne samо pоzni Betоven, pоnekad оstavljaju utisak predavanju mehaničnоsti fоrme varijacija. Аli оvde nije bilо ni traga tоme, kaо ni rutini bilо kоje vrste, niti u jednоm taktu. Svaka оd trideset tri varijacije zvučala je sveže оsmišljenо, sa svоjim vrtоglavim kоntrastima duhоvitоsti i patоsa, eksplоzivne energije i intimne tišine, stvarajući pоtpunо zadivljujuće muzičkо putоvanje u kоjem nije bilо nijednоg nepоtrebnоg kоraka.“

Pjotr Anderševski bio je i tema nekoliko dokumentarnih filmova. U filmu reditelja Bruna Monsenžeona Nemirni putnik, poljski pijanista neumorno preispituje svoj pristup stvaranju muzike, govori o odnosu prema nastupima, muzici Betovena i Mocarta, svom poreklu. Pre par godina je i sam stao iza kamere da bi otkrio vezu sa  rodnom Varšavom stvarajući film – Zovem se Varšava.

Uki slika iz Kopenhagena 10. novembar 2018. Muzički maraton „Volite li Bramsa“ na Kolarcu Flamenko1 17. oktobar 2018. Musicology Barcaffè Sessions: Flamenko spektakl sa Kube Vargas nastup 17. oktobar 2018. Ramon Vargas i SO RTS na 50. BEMUS-u BQ1 16. oktobar 2018. „Brodski kvartet“ na 50. BEMUS-u · · ·