016156
KULTURA · film/TV

Od 2008. do 2018. je period koji se čini izuzetno značajnim za domaći film. Ono što je začkoljica u celoj priči jeste da veliki filmovi počinju i završavaju svoj život na festivalima, ako dožive makar mali bioskopski život, publika se meri u desetinama.

U tom smislu našu listu velikih filmova za doba City Magazina započinjemo…

1. Montevideo, Bog te video - film koji je objasnio kako se pravi moderan blokbaster u Srbiji.

2. Klip, debitantkinje Maje Miloš, jedan je od onih filmova koji su svi gledali ali i učili se ideji filma i filmskog jezika, pa nije čudo da velika većina mladih brutalan i ironičan kraj filma doživljava kao „ljubav pobeđuje sve“. Realističan i u isto vreme stilizovan, svojim žestokim nihilizmom udara direktno u posrnuli sistem čiji su glavni likovi tragični recidivi.

3. Tilva Roš / Neposlušni – Debitanti N. Ležajić i M. Đukić su filmovima o svojim rodnim gradovima stvorili utopije/distopije, kako brutalne tako i nedvosmisleno romantične. Oba filma pripadaju coming-of-age podžanru, i oba filma govore o Srbiji i ljudima koji žive u njoj.

4. The BoxPraktični vodič kroz Beograd sa pevanjem i plakanjem - Idemo s još dva debitanta, Andrijana Stojković i Bojan Vuletić, takođe sa filmovima koji kriju veličanstveni identitet glavnog grada. Bolno zanemareni, kriminalno ignorisani, ova dva filma su zaista najbolje čuvana tajna filmskog Beograda i njegovih stanovnika. Što govori i o nama i kinematografiji i o stanju naciona.

5. Kako su me ukrali Nemci – Poslednji film Miše Radivojevića, jedna skoro pa autobiografska priča o Srbiji u okupaciji. Nemci, partizani, četnici. Sve stranputice naciona koji je viđen kroz oči bebe. Fini flešforvard sve objašnjava: građanski rat započeo 1991.

naslovna Top 11 uloga Milene Dravić Pet-Sematary-Trailer-700x321 Groblje kućnih ljubimaca: Trejler za novi film po romanu Stivena Kinga Park užasa „Park užasa“ od danas u bioskopima EL ANGEL pic02 Novi filmovi koje želimo da gledamo pre FEST-a ·