tips-back-pain-your-desk-hero-image
PULS GRADA · zdravlje

Možda ste već čuli za izraz „sedenje je novo pušenje”, nastao kao odgovor na bolesti sa kojima se ova rutina povezuje. Novi stil života koji nameće sedenje veći deo dana, može imati negativne posledice na dijabetes tipa 2, bolesti srca i pluća. Međutim, u posledenje vreme, veliki broj zaposlenih u kancelarijama žali se i na bolove u leđima usled nepravilnog držanja tela. Starosna granica se spustila, te se sve više mladih sa ovim tegobama javlja lekarima.

Ljudski organizam nije predviđen za dugo sedenje u istom položaju. Radni vek ispred laptopa može se loše odraziti na zdravlje, i proizvesti velike bolove u predelu leđa koja su najviše opterećena. Mi smo se malo pozabavili ovom temom, i u nastavku vam nudimo savete kako da ublažite ovaj problem.

1) Za početak sedite pravilno

Iako vam se čini da znate koji je pravilan položaj tela dok sedite, varate se. Čak i ako ga znate, retko ga se pridržavate. Stopala treba da budu čvrsto na podu, ispravite se, težište neka vam bude na donjem delu zadnjice. Vodite računa da vam ramena budu u ravni i izbegavajte grbljenje. Kada je u pitanju vrat, on treba da bude u pravcu kičme.

2) Pravite kraće pauze

Potrudite se da se na svakih 30-ak minuta protegnete. Ta navika može vam puno pomoći da razmrdate mišiće i smanjite nivo opterećenja tela. Postoji jedan trik koji možete svakodnevno koristiti na poslu. Naime, flašu sa vodom na stolu zamenite čašom, koju ćete puniti kada god se isprazni, i tada ćete morati da ustanete. Pored toga, naš savet su kratke vežbe sa akcentom na ramena. Možete ih pomerati napred-nazad, pa gore-dole. Uveče kada dođete kući, smanjite vreme provedeno na kauču, i idite na trening ili pospremite kuću.

3) Zaboravite na ručak za radnim stolom

Čak i ako vaše kolege imaju naviku da ručaju u kancelariji, vi se potrudite da jedete negde van. Pametno iskoristite pauzu za ručak, tako što ćete svom organizmu obezbediti dotok svežeg kiseonika i energije. Koristan predlog je da nakon radnog vremena, deo puta do kuće prošetate.

4) Ne gledajte na dole

Vodite računa da vam desktop računar bude na odgovarajućoj visini, tako da ne morate da spuštate pogled. Idealno je da gledate u vrh desktopa, a da laptop postavite na udaljenosti u dužini ispravljene ruke. Da se ne biste grbili, obratite pažnju na položaj tela dok putujete na posao. Izbegavajte dugo korišćenje telefona, jer šaljete signal ramenima da se poviju, što nikako nije dobro. Dok gledate u mali ekran, trudite se da bude ispred očiju.


clock-650753_1280 Ako se budite u toku noći, to može biti zbog ove hrane naslovna Kako da se najbolje opustite u skladu sa horoskopskim znakom Naslovna fotografija - kadar iz reklame Date With Durex (izvor youtube.com) Durex: Naš (nepromišljeni) partner u borbi protiv HIV infekcije Edukacija 2 Postavljen prvi UV indikator u osnovnoj školi u Srbiji · · · ·