photo-1527634311077-9943f7df34e1
PULS GRADA · sport&rekreacija

Većina nas je bar jednom donela odluku da će da počne da vežba, ali nam nije pošlo za rukom da istrajemo u toj nameri duže od par nedelje. Prvo sa entuzijazmom krećemo da trčimo, vozimo bicikl ili dižemo tegove. Posle nekog vremena, međutim, počinjemo da pronalazimo izgovore da bi izbegli treninge kada nam nije do fizičkog naprezanja.

Jedno istraživanje univerziteta u Skrentonu je došlo do podataka da čak 92% ljudi koji donose odluke da će promeniti nešto u svom životu, ne uspevaju da ispune taj cilj i brzo se vraćaju starim navikama. U takve odluke, naravno, spadaju i one vezane za fizičku aktivnost.

Svesni smo da samo od vas zavisi da li ćete se pridržavati plana vežbanja, ali ćemo vam i pored toga ponuditi nekoliko korisnih saveta koji vam mogu pomoći u tome.

1. Postavite realistične ciljeve

Pre nego što krenete da vežbate, vodite računa da ne postavite ispred sebe previše ambiciozne ciljeve koji vas lako mogu demoralisati ako vam ne pođe za rukom da ih ispunite. Budite realistični u proceni svojih mogućnosti i ne dozvolite drugima da se previše mešaju u vaš plan i poremete vam sistem koji funkcioniše.

2. Počnite lagano

Pametnjakovići će vam reći da trčanje par kilometra dnevno nema nikakvog efekta na vaše telo. Ne obraćajte pažnju na njih. Od nečega se mora početi, a ako uspete da stvorite naviku da redovno trenirate, rezultati će doći dovoljno brzo.

3. Pronađite vežbe koje vam najviše odgovaraju

Neko voli pilates, drugi bi radije da džogiraju, a za mnoge je trening nezamisliv bez tegova. Pronađite fizičku aktivnost u kojoj najviše uživate i upražnjavajte je što češće možete. Ako vas neki tip treninga odbija, ne postoji ta sila koja će vas motivisati da ga odradite više od nekoliko puta.

4. Vodite dnevnik

Istraživanja su pokazala da ljudi koji beleže informacije o svojoj fizičkoj aktivnosti i ispunjavanju zadatih ciljeva postižu bolje rezultate od drugih. Razmislite o tome sledeći put kada napravite plan vežbanja. Čini se da je vođenje dnevnika dobar izbor za sve koji žele da smršaju ili uđu u fizičku formu.

5. Vežbajte sa drugim ljudima

Sigurni smo da postoje oni koji bi radije slušali muziku ili neki dobar podkast nego što bi bili deo grupnog treninga, ali za većinu ljudi socijalni element vežbanja daje im dodatnu motivaciju da se potrude da redovno budu fizički aktivni. U slučaju da trenirate sa nekim ko vam je blizak, šanse da posustane će biti još manje.


2f60b4293ef4ac813aea7bb5b21b574b-827x551 10 legendarnih izjava Žozea Murinja hp-gq-01dec18_b Najlepši grbovi fudbalskih klubova naslovna Manje poznate fotografije Muhameda Alija City Magazine - foto Beosport: Street.Urban.Active · · · · ·