collage
U VAZDUHU · karijera

Jedan od najčešćih razloga za razvod je to što se „ličnosti nisu poklopile”, dok u slučaju otkaza važi ona čuvena „Želeo/la sam da se to desi.” Ipak, u oba slučaja, iza ovih reči krije se niz grešaka i potencijalnih problema. Kako biste sprečili niz neželjenih posledica, bitno je da izbrojite do 3 i dobro promislite šta ćete, kada i kako reći, naročito u poslovnom okruženju.

Plahovito ponašanje i ishitrene izjave nikome ne čine dobro, te u nastavku pročitajte čega biste trebalo da se klonite, kako biste očuvali skladan odnos sa šefom.

1. „Želim povišicu, jer moram da renoviram kuću.”

Povišicu bi trebalo da tražite samo ako je to potkrepljeno profesionalnim postignućima. Vaše lične potrebe i problemi ne bi trebalo da utiču na vaš učinak na poslu.

Bolji način da se izrazite: „U prethodnih 6 meseci, utrostručio/la sam produktivnost, tako da smatram da zaslužujem povišicu.”

2. „Mogu li danas ranije da izađem na pauzu za ručak? I tako nemam šta da radim u kancelariji.”

Ukoliko vam posao dozvoljava da odete iz kancelarije nakon završenih aktivnosti za taj dan, onda je to sasvim u redu. U suprotnom, ovakva izjava ostaviće loš utisak na vašeg šefa, jer ćete delovati nezainteresovano, a, osim toga, natovarićete sebi na vrat brdo novih obaveza.

Bolji način da se izrazite: „Mogu li danas da odem posle ručka?” Ova izjava može biti praćena nekim razlogom ili ne. Bitno je samo da se ne žalite na dosadu.

3. „Za sve je on kriv!”

Sposobnost da priznate krivicu, bez optuživanja bilo koga drugog, odlika je zrele osobe. Ovakav zaposleni zaslužuje poštovanje i poverenje, bez obzira na povremene greške. Ukoliko je neko drugi zaista kriv, možete to saopštiti na više načina, ali nikako direktno, jer to nikada nije lep gest.

Bolji način da se izrazite: „U pravu si, promakao mi je taj detalj. Ubuduće ću biti pažljiviji. Možda možemo to ovako da rešimo…”

4.  „Pokušaću.”

Ova izjava obično znači da se nećete potruditi da učinite to što neko traži od vas. Jedina gora izjava od ove je: „Ne mogu to da uradim.” Bitno je da na poslu ostvarite dobre rezultate. Zbog toga je bitno da o svim potencijalnim problemima prodiskutujete na vreme, a da na kraju iskreno sumirate gde i kako je došlo do problema.

Bolji način da se izrazite: „Ok, uradiću to”, ili „Njima je uvek potrebno malo više vremena da odgovore, tako da ćemo verovatno čekati odgovor do petka.”

5. „Suviše sam zauzet/a.”

Svi zaposleni rade u interesu firme. Ukoliko vam šef u trenutku da novi zadatak, to znači da se dnevni plan aktivnosti promenio, te da treba da ispoštujete njegov zahtev. Ipak je on taj koji donosi ključne odluke. Bitno je da naučite da odredite prioritete, te ukoliko je zadatak na kome trenutno radite važniji od onog koji vam šef delegira, možete ga ljubazno zamoliti da potraži nekog drugog.

Bolji način da se izrazite: „Trenutno radim na zadatku koji ste mi juče dali. Koji od ova dva zadatka je urgentniji?”

· · ·