19910460-3397460-5-0-1514251265-1514251285-1100-1-1514251285-650-04f9ebaa03-1519307109
PULS GRADA · zdravlje

Japanski inženjer i aikido učitelj Katuco Niši je bio veoma slab kada je bio dete. Njegovo zdravstveno stanje je bilo toliko loše da su lekari njegovim roditeljima rekli da će umreti pre nego što napuni 20 godina.  

Roditelji su odlučili da ga pošalju u budistički manastir kako bi poboljšao svoje zdravlje. Tamo je proveo 3 godine, tokom kojih je učio različite tehnike meditacije. Ipak sama meditacija nije bila dovoljna da Katuco ozdravi, on je sam čitao mnogo savremenih knjiga napisanih od strane doktora, kao i drevnih rasprava o istočnoj i evropskoj medicini, kako bi pomogao sebi. S vremenom mu se zdravstveno stanje poboljšalo, doktori su pogrešili u proceni a rezultat svega je bila knjiga koju je napisao o jačanju tela. Njegov rad je objavljen 1927. godine kada je autor imao 44 godine. U nastavku teksta upoznajte se sa sistemom za jačanje organizma koji je Katuco napisao pre devedeset godina.

1. Kriva kičma

Kao što znamo, kriva kičma može izazvati razne probleme. Zato je veoma važno da kontrolišete svoje držanje tokom celog dana, pa čak i noću. Katuco tvrdi da održavanje prave kičme omogućava da budete viši za 2 cm, a pozitivno deluje i na rad organa za varenje i sistem za cirkulaciju.

2. Čvrsti valjak umesto jastuka

Japanci veruju da je skolioza u vratu jedna od prvih indikacija da je osoba bolesna. Tokom dana možemo kontrolisati položaj glave, ali noću je teže to učiniti. Zato Katuco preporučuje da umesto jastuka, ispod vrata spavamo na čvrstom predmetu u obliku valjka. U početku, valjak će uzrokovati neugodnost i zato ga možete obmotati sa nekoliko slojeva tkanine, a zatim, s vremenom uklanjajte sloj po sloj.

3. Vežba zlatna ribica

Lezite ravno na tvrdu površinu i stavite ruke iznad glave. Sastavite stopala i počnite da se pomerate levo-desno, tako da vam telo vibrira. I ne odvajajte se od podloge, trebalo bi na njoj da budete celim telom. Radite ovu vežbu dva minuta, a nakon kratke pauze, ponovite je opet.

4. Poboljšanje cirkulacije

Lezite na tvrdu i ravnu površinu. Stavite čvrsti valjak ispod vrata. Podignite noge i ruke u vis, malo savijte kolena i laktove i pokušajte da se opustite što je više moguće. Radite ovu vežbu do 3 minuta.

5. Vežba za stomak i kičmu

Sedite u turski sed, rukama se uhvatite za stopala, a leđa ispravite. Iz takve pozicije pomerajte se u stranu lagano. Ponovite vežbu deset minuta, a nakon toga se istegnite sa ispruženim nogama. Nagnite se napred i prstima pokušajte da dohvatite stopala. Nakon istezanja vraćate se opet na njihanje u levu i desnu stranu.

x-ray-of-the-jaw-2416945_960_720_cover 5 zdravstvenih mitova od kojih se doktorima diže kosa na glavi washing-hands-source_cover Higijena u Evropi: Kako se kotiraju različite zemlje starog kontinenta LOGO_HBO-1-cover HBO Medical Center: Hiperbarična oksigenacija (HBO) Meso i dijeta Šta se dogodi vašem telu kad unosite malo ugljenih hidrata · · ·