photo-1539117059156-21d58c052c1f
PULS GRADA · zdravlje

Sada imamo već dovoljno godina pa ne moramo više da slušamo mamu kako nas svako veče ubeđuje da popijemo šolju mleka „jer je to dobro za kosti“. Ipak, to ne znači da ne bi trebalo da ozbiljno razmišljamo o našem dnevnom unosu kalcijuma.

On nije samo dobar za naše kosti, već i za muskulaturu, regulaciju srčanog ritma i nervnih impulsa, a posebno je bitan za prevenciju osteoporoze i zgrušavanja krvi. U jednoj šolji mleka se nalazi 305 miligrama kalcijuma. Stručnjaci preporučuju da dnevno unosimo bar 1.000 miligrama kalcijuma. Ako ne želite da svaki dan pijete tri i po šolje mleka, izaberite za svoj obrok neku od sledećih 5 namirnica bogatih kalcijumom.

1. Sardine

Porcija od 100 grama sardina sadrži blizu 400 miligrama kalcijuma. Osim toga, kao i druge ribe, sardine su bogate i omega-3 masnim kiselinama i vitaminom D.

2. Sok od pomorandže

Ako vam je dosadilo da pijete mleko sa doručkom, slobodno pređite na đus. Jedna čaša ovog napitka od pomorandže ima čak 350 miligrama kalcijuma.

3. Čija semenke

Porcija od tri supene kašike čija semenki (100 grama) sadrži 631 miligrama kalcijuma. Ljudi najviše vole da ih kombinuju sa jogurtom i da ih iskoriste za smuti.

4. Smokve

Nećete pogrešiti ako za užinu budete jeli smokve. Jedna šolja ove voćke sadrži 320 miligrama kalcijuma. Ipak, vodite računa da to ne bude baš svaki dan, budući da su smokve veoma kalorično voće.

5. Losos

Sveži i dimljeni losos su jednako dobri za vaš organizam. Jedna porcija ove ribe (150 grama) sadrži 340 miligrama kalcijuma.

photo-1468728248682-6e29802b772f Evo kako da najlakše preživite sezonu alergija photo-1543158181-1274e5362710 Šaka orašastih plodova dnevno poboljšava funkcionisanje mozga The-Hidden-Code-That-Means-Your-Food-Is-Genetically-Modified_707211277_Mirco-Vacca-760x506 Skriveni kod na vašoj hrani otkriva da li je genetski modifikovana shutterstock_1028405644-salt-760x506 Morska ili kuhinjska so: Koja je bolja? ·