people-2592247_960_720
PULS GRADA · zdravlje

Postoje neka pravila zdravog života koja se i dalje uvažavaju i preporučuju iako je njihova korisnost odavno dovedena u pitanje.

Moderne studije su otkrile da mnoga od njih nisu toliko efektna koliko se mislilo, dok su neka čak i štetna po naše zdravlje.

Saznajte u našem tekstu kojih 5 pravila zdravog života više ne važe.

1. 8 sati sna

Istraživanja su jasno pokazala da je 7 sati sna sasvim dovoljno za odmor našeg organizma i punjenje baterija za novi dan. Iz tog razloga nije potrebno da ostajete u krevetu duže kako bi ispunili kvotu od 8 sati spavanja čak iako ste potpuno odmorni i spremni za dnevne obaveze.

2. Obilan doručak

Količina hrane na vašoj trpezi u jutarnjim časovima bi trebalo da zavisi od vaših potreba. Ako niste gladni, nema razloga da se prejedate na silu jer ste negde čuli da je bolje jesti više ujutru nego uveče. Ono na šta morate da obratite pažnju kada ste na dijeti je dnevni unos kalorija i njihovo trošenje, a u koje vreme i koliko ćete obedovati je manje bitno, ma šta vam drugi pričali.

3. Izbegavanje slatkiša

Šećer je potreban vašem organizmu kao i sve druge hranljive materije. Naravno, to ne znači da treba da preterujete u konzumaciji slatkiša, ali svakako ih ne treba ni u potpunosti eliminisati iz vaše dijete. Štaviše, to je čak i nezdravo.

4. Pranje zuba posle svakog obroka

Mnogi od nas unose dosta hrane i pića bogatih kiselinama u naš organizam. Tu se ubrajaju limunade, dresinzi za salate, krastavci… Kiseline iz ovih namirnica mogu oštetiti našu zubnu gleđ, ali isto važi i za često pranje zuba. Ne verujte onima koji vam preporučuju da perete zube posle svakog obroka; dovoljno je, a i zdravije, prati ih samo ujutru i uveče.

5. Trčanje ujutru

Trčanje je jednako korisno kada god da se odlučite za ovaj vid fiskulture. Ako nemate vremena a ni želje da idete ujutru na trčanje, onda nemojte to da radite. Iste efekte ćete imati ako trčite u bilo koje drugo doba dana. Takođe ne treba zaboraviti da su ujutru mnogo veće šanse da vas uhvati nesvestica, dobijete glavobolju ili vam pripadne muka zbog nedovoljnog ili preobilnog doručka.

extra_large-1529684103-cover-image Da li je ova boja kriva za vašu nesanicu? thumbnail-body-type-illustration Koje vrste vežbi treba da izaberete u odnosu na tip tela omega-3_hero Paradox: Šta dobijamo samo jednom kapsulom ribljeg ulja? lonely-1822414_1280 5 simptoma depresije koje ne treba ignorisati · · ·