Zdrava ishrana
U VAZDUHU · urban flash

Pitate se kako da smršate? Jedna od ključnih stvari kod gubljenja kilograma je ishrana. Najvažnije je ono što jedete, ali je bitan faktor i koliko jedete, ako želite da se rešite viška kilograma. Većina nas veruje da je dovoljno jesti zdravo, ali veličina porcije je jednako bitna. Ovo naročito važi ako ste na dijeti u kojoj ima nekih namirnica koje se koriste kao trik za ubrzanje metabolizma, na primer ona u kojoj se preporučuje torta od čokolade za doručak.

Najčešći primeri namirnica koje ljudi jedu previše zato što misle da su ,,zdrave’’ su crna čokolada, smrznuti jogurt (umesto sladoleda) – to su ,,dijetalne grickalice’’ jer se smatraju zdravijim verzijama poznatih namirnica. Ali ako se preterano konzumiraju, unos kalorija raste i cela poenta unosa dijetalne hrane gubi smisao.

Naša prva preporuka osobama koje žele da znaju kako da smršaju jeste da obrate pažnju na porcije. U ovom našem svetu gde je sve preveliko, Indija je još jedna žrtva mode velikih porcija. Kad jedete van kuće, prirodno je da ne pazite koliko jedete i koliko vam je u stvari potrebno. Svaki restoran nudi prepune korpice sa hlebom, priloge kao što su sosevi i umaci, kremasti prelivi za salatu itd – ove promene veličine porcije ne samo da dodaju kalorije već i dovode do dodatnog unosa natrijuma i masti. Iako se zna da je za mršavljenje bolje jesti obroke pripremljene kod kuće, nemoguće je u potpunosti se odreći obroka van kuće – kad se uzmu u obzir dnevni raspored, zahtevi posla i društveni život.

Saveti kako da smršate kontrolišući porcije

Vodite računa da se pridržavate normalnih veličina porcije ako želite da smršate. Jedite samo onoliko koliko je potrebno i obraćajte pažnju na hranu dok je jedete. Ako želite da znate kako da izgubite kilograme tako što ćete paziti na količinu hrane koju unosite, evo nekih saveta koji će vam u tome pomoći:

1. Uzmite repete samo ako je to apsolutno neophodno
Odgovarajuća veličina porcije je najbitnija. Dok sipate hranu, iskreno se zapitajte da li je vaša porcija prevelika ili premala. Uzmite repete samo ako ste potpuno sigurni da niste siti. Vremenom ćete moći da pravilno procenite veličinu porcije i repete vam neće biti potrebne.

2. Naučite koliko su manje porcije važne
Ovo će vam pomoći i da ne bacate hranu i da bolje razumete sopstveni apetit. Ako imate decu, primenjujte ovu naviku od početka tako da steknu osećaj koliko zaista žele da pojedu i šta se smatra prejedanjem.

3. Preskačite predjela
Ponekad ne možete da izbegnete obrok van kuće. U tom slučaju počnite obrok sa salatom ili direktno pređite na glavno jelo umesto da se prejedate predjelom.

4. Nemojte jesti direktno iz ambalaže
Kad naručujete hranu za dostavu, poslužite je na malom tanjiru umesto da jedete direktno iz ambalaže. To će vam pomoći i da uzmerite obrok i da budete svesni toga koliko tačno jedete.

5. Napravite zalihe zdravih grickalica
Prvi korak ka mršavljenju i kontroli porcija je izbacivanje nezdravih/prženih grickalica. Umesto čipsa i čokolade, napravite zalihe svežeg voća, povrća i umaka od kiselog mleka sa začinskim biljkama. Kad smo već kod toga, preteran unos zdravih grickalica takođe nije dobra ideja.

6. Nemojte jesti dok gledate televiziju
Ovo su vam već rekli ranije (kao i sve drugo što je ovde navedeno). Ali hajde da potanko objasnimo: kad gledate televiziju dok jedete, vaša pažnja je podeljena a kad ne obraćate pažnju na hranu, teže je kontrolisati koliko jedete. Kad gledate film, podelite kokice i izbegavajte gazirane napitke. Jeste da one besplatne dopune gaziranih pića zvuče odlično u teoriji, ali čine nenadoknadivu štetu vašoj ishrani i planu mršavljenja.

7. Pratite unos kalorija
Ovo je možda najjednostavniji od svih saveta. Onog trenutka kad počnete da pratite unos kalorija, postajete svesniji toga koliko jedete. To će vam takođe pomoći da bolje pratite napredak u ostvarivanju plana mršavljenja.

grandmother-microsoft-paint-art-concha-garcia-zaera-spain-16 Ova baka je majstor MS Paint-a 576aa6c991058425008cab83-960-480 Kako uspešni definišu uspeh brooke-cagle-38255-unsplash-1000x500 Ime je povezano sa vašim izgledom (više nego što mislite) alexandra-gorn-471463-unsplash-1000x500 Zašto imate nesanicu i kako je eliminisati · · · ·