Aston Martin DBX
PULS GRADA · auto

Od Aston Martina smo svi navikli da je lep, brz, otmen i da privlači suprotan pol kao što je to polazilo za rukom Šonu Koneriju, Pirsu Brosnanu i Danijelu Krejgu u čuvenim Džejms Bond filmovima. Međutim, sigurno niste očekivali da iz tradicionalne britanske fabrike posle 85 godina izađe SUV (Sport Utility Vehicle). Pa još na hibridni pogon i sa futurističnom unutrašnošću umesto klasike.

Aston Martin DBX je po osnovnim elementima pravi član porodice, s tim da je karoserija dodatno odignuta od tla kako bi mogao da se kreće i nepristupačnijim predelima. Sve ostalo je spolja prepoznatljivo. Prednja maska i gril vazduha su preuzeti sa modela D12 Spyker, dok agresivnost pojačavaju aktivna LED svetla dodatno suženog oblika. Za oko zapadaju neobično uski retrovizori koji u stvari nisu prava ogledala već kamere koje projektuju sliku na ekranu ili „head up“ displeju na vetrobranu.

Novi DBX koncept koji je nedavno predstavljen ne odudara od prethodnika ni po zadnjem kraju na kojem dominiraju LED diode celom širinom kao i veliki difuzor koji mora da pomogne u zadržavanju automobila uz stazu. Najveća razlika kod DBX je primetna kada se gleda iz profila. Tada do izražaja dolazi odignuta karoserija, sa ogromnim točkovima, keramičkim kočionim kleštima i naznačenim prostorom između guma i blatobrana. Ali ni to nije čudo neviđeno za tradicionalne sportaše jer su Maserati i Bentli već prikazali svoje krosovere.

Prvi SUV iz Aston Martin porodice morao je doživeti značajne promene i u unutrašnjosti jer više nije sportski dvosed već po potrebni i terenac za prevoz cele porodice. Istina, i dalje poseduje dvoje vrata, ali kroz njih mogu pozadi ući dvoje odraslih putnika i udobno se smestiti u zasebna sportska sedišta identična onim napred. Dvobojna koža se podrazumeva na svakom koraku, počev od samih sedišta preko kontrolne table, do tapacirunga vrata. Kožom su obložene čak i patosnica i pedale gasa i kočnice (automatik verzija). Kožom je obložen i volan, ali vam to kod njega neće predstavljati najbitniju odliku koliko činjenica da je on deo kokpita 21. veka.

Kontrolna tabla je digitalna poput one u novom Audiju TT, što ne čudi jer Aston Martin pozajmljuje brojne sisteme od nemačkog giganta. Dostupne su brojne komande na upravljaču i okolnim dugmićima, ali i preko centralnog ekrana kojim se upravlja touchpad-ovima za vozača i suvozača.

Druga velika novina, pored ove da je DBX prvi SUV, je činjenica da novitet iz Aston Martina dolazi sa hibridnim pogonom, takođe preuzetim od Audi koncepta. Iz litijum-jonskih ćelija se dobija dovoljno energije koja se raspoređuje na sva četiri točka. Podaci o ubrzanju, maksimalnoj brzini i potrošnji hibridnog pogona još uvek nisu dostupni, ali se pretpostavlja da neće puno odstupati od sličnih poduhvata. DBX ima i sistem za povraćaj kinetičke energije (KERS) koji prilikom kočenja puni baterije i tako smanjuje gubitke. Zato nema sumnje da će novajlija iz Aston Martina dobiti veliki broj poklonika – jedne će privući dizajnom i funkcionalnošću, druge unutrašnošću, a treće ekološkim pogonom koji na sve moguće načine štedi energiju.

Beogradski sajam automobila Najtraženiji četvorotočkaši do 10.000 evra u Srbiji Range Rover Sport HST Range Rover Sport HST: Tvrđava za trku i bespuće road-safety-1000x500 10 zemalja u kojima je vožnja najopasnija Citroen C4 Cactus Beogradski sajam automobila: Glamur na točkovima · ·