Porsche 911 Turbo S
PULS GRADA · auto

Svetska automobilska industrija je i u 2013. lansirala brojne novitete koji su se naslonili na uspešne pretke, ali i doneli nešto novo.

Brojni noviteti, kao i prethodnih godina, imali su svoje premijere na najvećim salonima automobila, pre svega u Ženevi, Parizu, Frankfurtu i Detroitu, a dobar deo tih modela viđen je i na Salonu automobila u Beogradu. Uz novitete, prikazivan je i veliki broj prototipova sa kojih će se elementi stavljati u serijsku proizvodnju. Predstavljena su brojna tehnološka rešenja, a i dalje se traga za savršenim pogonom budućnosti, koji će evidentno kad-tad morati da odmene naftne derivate. Hibridi zahvataju sve veći deo planova za budućnost, a neki od njih se uveliko voze ulicama. Rastući deo svetskog kolača posle niza godina „zagrizla“ je i srpska auto industrija, sa modelom Fiat 500L koji se proizvodi u Kragujevcu.

Kada su u pitanju superautomobili morate krenuti Ferarijem i to modelom LaFerrari. Sa 950 konja ovaj automobil poleće od 0 do 100 km/h, brže i od Bugatti Veyrona. Na bačenu rukavicu odgovorio je i McLaren sa modelom P1 hibrid. Iz 903 KS izvlači enormnu snagu, skoro kao Ferari od kojeg je dosta jeftiniji. Lamborghini Veneno više liči na trkački automobil koji nije za vožnju van piste, ali to baš nije tako. Sem što ćete između dva semafora pojuriti brže od 100 km/h jer do njih stiže za manje od tri sekunde. A onda su stigli modeli Gallardo Super Trofeo, i Squadra Corse sa V10 motorom koji proizvodi 570 KS.

Novi Porsche 911 Turbo sa pogonom na četiri točka sada mnogo više liči na čuvenog pretka. Aston Martin Vanquish Volante je model koji se može voziti sa vetrom u kosi, ali sa 573 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 620 Nm.

Možda sledeći model koji je stigao tokom 2013. nije superautomobil po performansama za trke, ali jeste po luksuzu. Rolls-Royce Wraith ima motor od 6.6 litara u V12 formaciji, sa čitavih 624 KS. On je iz svoje kuće najbrži. Unutrašnjost je prepoznatljiva, luksuzna, ali je ubačena i poslednja reč tehnike.

Snažniju, kupe, verziju je dobio i Seat Leon sa moćnim benzinskim i dizel motorima. BMW je lansirao GT verziju serije 3, zatim novi M6, ali i i3 kupe koji radi na struju.

Svoje nove izvedbe dobio je i Golf, a najviše pažnje privlačio je model sa električnim pogonom, dakle eGolf. Međutim, najavljeno je da će Volksvagen imati čak 14 modela sa alternativnim pogonom.

Ali, krenimo dalje osvrtom na modele koji su pristupačni ljudima u Srbiji, bilo onima sa plitkim ili dubokim džepom. Audi je krenuo u godinu sa modelom Audi S3 Sportback, a od snažnijih modela izlagani su Audi RS Q3, kao i Audi RS6 Avant koji je opremljen 4.0 litarskim twin-turbo V8 motorom sa 560 ks i 700 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Audijev odgovor na potrebe alternativnog pogona je model A3 Sportback Hybrid Plug-in. Nešto kasnije tokom godine stigli su i restilizovani modeli Audi A8 i S8. U prvoj polovini 2013. došla je i nova Octavia, kao i Škodin adut velike nosivnosti Octavia Combi.

Iz Renoa nam je i u Beograd stigao Capture. Potpuno nov segment francuskog proizvođača, nešto između automobila, Senika i luksuznog terenca. Pravi predstavnik SUV segmenta. Opel se svetu predstavio modelom Adam, najmanjim iz svoje fabrike, sa imenom po osnivaču kompanije. Kia je svojoj porodici dodala model Pro_cee’d GT. Bio je to pravi odgovor Golfu GTI jer 1.6-litarski turbopunjeni motor daje 201 KS. Najmanji Mercedes je dobio sportsku verziju A45 AMG sa 355 KS i 450 Nm. Zanimljiv automobil bio je i Mercedes GLA, sa još sportskijim srcem, ali i uzdignutom karoserijom.

VW Jetta Volkswagen Jetta SE 2014: Hladnokrvni jednostavni Nemac Ford My Key Gedžeti bez kojih ne možemo da zamislimo savremeni automobil Mercedes Benz B Class Electric Drive Mercedes sa Tesla srcem Opel Astra H(1) Popularni polovnjaci: Pouzdani Nemac Opel Astra H · · ·