Hubbard Street Dance Company
KULTURA · pozorište

Beogradski festival igre po jedanaesti put najavljuje najinteresantnije produkcije sa svetske plesne scene. Od 30. marta do 14. aprila, jedan od najboljih evropskih festivala umetničke igre, donosi pred domaću publiku sveža koreografska ostvarenja i prestižne trupe.  

U Centru Sava ćemo gledati američku kompaniju Hubbard Street Dance iz Čikaga (30. mart) sa predstavom inspirisanom vitražima Marka Šagala, zatim Kompaniju Akrama Kana, jednog od najznačajnijih koreografa britanske scene sa novom postavkom na muziku Igora Stravinskog (5.april), ali i čuveni Veliki kanadski balet iz Montrela sa predstavom Minus Jedan, izraelskog koreografa Ohada Naharina (11. april). Veliki kanadski balet iz Montrela će gostovati i u Novom Sadu, i to 12. aprila u Srpskom narodnom pozorištu.

U Madlenianum po prvi put stižu belgijska Kompanija Mišel Noare sa postavkom inspirisanom Hičkokovim nemim filmovima Zapisnik sa lica mesta, ali i Balet Augzburg sa čudesnom Igrom senki u koreografiji Icika Galilija (9. april), predstavom koja će biti izvedena i u vršačkom Narodnom pozorištu (10. april). U Madlenianum stiže i Kompanija Andonisa Fonjadakisa, koreografa koji je već postao miljenik beogradske publike sa naslovima kojima su se predstavile neke druge važne trupe na prethodnim festivalima. Njegov komad Wisteria Maiden, u produkciji Fondacije Onazis, imaće u Beogradu svoju svetsku premijeru (14.04.).

Pozorište na Terazijama će ugostiti čuvenu švajcarsku trupu Cimerman and de Pero, sa predstavom Šija je bila Vrat, svojevrsnim teatrom bez reči, punom apsurdnog humora i duboke ljubavi prema detaljima (31. mart i 1. april). Na istoj sceni će se predstaviti i prva trupa iz dalekog Sidneja na Beogradskom festivalu igre. Biće to Kompanija Šona Parkera, sa predstavom Srećan kao Lari, zabavnim, razigranim i dirljivim plesnim teatrom, koji istražuje neuhvatljivu prirodu ljudske sreće.

Na staroj festivalskoj adresi, u Beogradskom dramskom pozorištu, gostuju tri kompanije. Gledaćemo dve koreografske legende zajedno na sceni, odnosno Matildu Monije i La Ribot u plesnoj burleski Gustavija (6. april), zatim Kompaniju Roberta Zapale sa Sicilije, koja nudi neponovljivo putovanje sa ciljem novog otkrivanja ovog italijanskog ostrva kroz posve jedinstven plesni jezik. Kompanija Malka iz Grenobla, hrabro donosi novu igru na Festival, hip hop koji vraća veru u umetnost (2. i 3. april), a njihovu predstavu Šaputanja gledaće i publika u Pančevu (1. april).

11. Beogradski festival igre se realizuje zahvaljujući podršci kompanije Vip mobile, koja je već sedam godina generalni sponzor manifestacije, zatim Societe Generale banke, brenda Nivea, kompanija Bambi-Banat, Roche, Doncafé, Grand Casino Beograd, Henkel Srbija, TeleGroup, hotela Hyatt Regency Beograd, kompanije Nestlé Adriatic, saobraćajnog preduzeća Lasta, Heineken kompanije u Srbiji, Fondacije Hemofarm, i mnogih drugih. Festival je takođe osigurao podršku Pokrajinskog sekretarijata za kulture AP Vojvodine, Delegacije EU u Srbiji, gradova Pančevo i Vršac, a očekuje se i podrška Ministarstva kulture Republike Srbije i Grada Beograda.

Novogodišnje krstarenje Novogodišnje krstarenje u Narodnom pozorištu Glad Pozorišna kritika: Glad InstaHamlet InstaHamlet – šta Šekspir znači mladima danas? BDP Pozorišna kritika: Moj sin samo malo sporije hoda