Braća Burazeri
PULS GRADA · dizajn · U VAZDUHU · intervju

Oni se trude da pruže ljudima nešto u čemu će se osećati dobro. Njihova ideja je da nema prodavanja magle i prazne priče.

foto: Marko Todorović i Branimir Milovanović

Njihova imena su Nikola i Nenad Radojčić, iliti Braća Burazeri, a ovo je priča o brendu Dechkotzar.

Postali ste sinonim za uspešno dizajn preduzetništvo. Da li ste 2001. verovali da će se tako nešto dogoditi?

Da nismo verovali i vredno radili, ne bismo dogurali do toga da nas danas prepoznaju kao uspešne dizajnere i preduzetnike. Zapravo, mnogo smo bolji dizajneri nego preduzetnici. Naša ideja i pristup dizajnu uopšte je da se trudimo da radimo stvari na pravi način i da, osim kvalitetne usluge, ljudima pružimo nešto što će ih činiti da se osećaju dobro.

Da li se prvobitna ideja promenila do danas?

Evoluirala je polako i temeljno, ali se u suštini nije mnogo promenila. Sve je poraslo i uozbiljlo se. I dalje tragamo za najboljim krojem majice, kvalitetnim materijalima, pakovanjima, štampom i dizajnom. Dechkotzar nas inspiriše da radimo nešto što je naše, to je naš ventil i stil izražavanja. Dosta smo naučili i o logistici koja prati ceo proces od pronalaženja dizajn rešenja do sortiranja veličina, slanja i pakovanja majica, koja je važan deo svakog brenda poput našeg. Drago nam je da smo uspeli da razvijemo i seriju majica Dechkotzar za Beograd koje su postale zvanični suvenir grada, koje osim turista i Beograđani rado nose. Jako nam je bitno da Dechkotzar promoviše dobre i prave vrednosti i da se to kroz svaki njegov segment oseća.

Sarađujete i sa drugim dizajnerima?

Konstantno tragamo za kvalitetnim saradnicima i Dechkotzar nam je na neki način platforma za saradnju sa drugim dizajnerima i umetnicima i promociju dobrog dizajna. Ponekad radimo sa prijateljima, ponekad sa profesionalcima, a uvek se trudimo se damo šansu i neafirmisanim talentima. Prošle godine smo napravili konkurs za prolećnu kolekciju, što nam je omogućilo da upoznamo veliki broj mladih i talentovanih ljudi sa kojima i danas radimo. Jednu majicu iz zimske kolekcije dizajnirao je Koja, a uz nju smo delili i novi single Discipline Kičme.

Koliko vas film i muzika, pre svega hip-hop inspirišu?

Mislim da se iz našeg stila izražavanja lako vidi u kakvoj smo atmosferi odrasli i šta nas inspiriše. Uz kolekcionarstvo diskova i vinila krenuli smo da se bavimo i DJ-ingom, iz radoznalosti i želje da puštamo nešto što niko dugi ovde nije puštao. Lako je raditi ono što svi rade, ali naša ideja je da ponudimo nešto novo i drugačije, a da to nije okrenuto samo užem krugu ljudi. Uživamo u analiziranju kreativnih i tehničkih procesa bilo da su to filmovi, muzika, arhitektura, dizajn ili hrana. Kombinacijom inputa iz svega toga dolazi i inspiracija.

Postoje li granice u eksperimentisanju sa dizajnom?

Ako bismo rekli da ne postoje, onda se ne bi trudili da ih pomeramo.

Da li planirate neki novi proizvod pod ovim nazivom?

Planiramo da s vremena na vreme ubacimo nešto za kolekcionare. Trenutno radimo na dva potpuno nova i možda neočekivana proizvoda i jedva čekamo da dobijemo uzorke!

Koji kultni lik biste stavili na novu DT majicu?

Deluje da ih ima mnogo, ali smo baš probirljivi prilikom izbora. Charles Barkley nam je već dugo inpiracija, a i neko vreme nismo ništa radili na temu basketa koji smo baš igrali kao klinci. Ovog leta je svetsko prvenstvo u fudbalu, pa možda neku istinsku legendu iz tog sveta. To stvarno mora da bude neko ko je više od fudbala. Predlozi su dobrodošli!

Odakle je potekla ideja da se snimi filmić „Ko je DechkoTzar“?

Priča oko majica je krenula da raste od uskog kruga prijatelja i poznanika do sve većeg broja ljudi. Imali smo potrebu da objasnimo ko smo i šta mi to u stvari radimo, ali i da pitamo sve drage ljude koji su se našli u filmu šta oni imaju da kažu na tu temu. Jako smo ponosni na ceo projekat i smatramo ga najvažnijom prekretnicom u razvoju dizajniranja majica i građenja jednog brenda od hobija do ozbiljnog i odgovornog posla.

Da li je bio veliki izazov završiti mural koji ste radili za Nelt skladište u Dobanovcima?

Jeste, pogotovu što smo se vratili na naše početke bavljenja dizajnom, a to su grafiti. To je bio jedan od najlepših angažmana koji smo imali u 2013. Zadata nam je inspirativna i široka tema i mogućnost da je izvedemo na način koji nam najviše odgovara. Kamo sreće da je više ovakvih prilika.

Zašto ljudi nose DT majice?

„Postoji to nešto kad obučeš Dechkotzar majicu, ona ti jednostavno stoji!“

naslovna Dnevna soba i kancelarija na točkovima Supermarket Supermarket: Centar kreativne industrije ABO design Upoznajte ABO dizajn Ive Ljubinković Smart Living Challenge Takmičenje Smart Living Challenge u Srbiji ·