Protiv ekološkog samita u Parizu
KULTURA · art

Reklame obično služe da ulepšaju stvarnost. Istina je nešto sasvim drugačija, a brendiranje i reklamiranje služe da vam pažnju skrenu sa svakodnevnog i istinitog na trenutak u kojem je sve moguće… Pariz je ovih dana ponovo u centru pažnje. i to manje zbog čuvenog samita o klimatskim promenama, a mnogo više jer se 80 umetnika udružilo na istom zadatku – skrenuti pažnju građanstvu, koliko su učesnici samita licemerni i jedino do čega im je stalo jeste lična promocija.

Umesto da zaštite okolinu, da spreče otapanje glečera, istrebljivanje retkih životinja i nečuvenu zagađenost u velikim svetskim metropolama, gospoda sa samita se bave ličnim prihodima, sve pod maskom univerzalne humanosti. Bolećivih pogleda, okicama koje se sjaje oni uporno tvrde da daju sve od sebe u borbi, ali mi znamo da je ta borba lažna, izmišljena za potrebe njihovih kompanijskih računica – a život u laži i nije neki izbor!

Zato su francuski umetnici odlučili da kroz pokret Brandalism 2015. naprave upadljiv komentar na priču o zagađenju životne sredine. Koristeći lažne plakate i bilborde, Pariz je osvanuo „okićen“ porukama po svim javnim mestima, od autobuskih stajališta do centra grada, na kojima se preispituju odluke, komentari i tvrdnje visokih zvaničnika aktuelnog samita. Prema rečima tvoraca ovog neverovatnog protesta, osnovno je da se promeni funkcija oglašavanja, koja je danas postala obična sluškinja konzumerizma.

Brandalism: Pariz je ponovo u centru zbivanjaOtvori galeriju
Victoria Crayhon Victoria Crayhon: Poruke kraj puta Divljina u gradu Instalacija koja nagrađuje slučajne prolaznike Goran Kosanović Dve izložbe Gorana Kosanovića Jednaki i različiti Izložba o Horkestru: „Jednaki i različiti“ · ·