Salata
PULS GRADA · gastro

Možemo biti zagovornici zdrave hrane, zaljubljenici u vežbanje i zdrav način života, ali sticaj okolnosti nas ipak može dovesti u situacije kada pri odabiru obroka treba da napravimo izbor manjeg “zla”.

Nedostatak vremena ili drugih opcija može vas usmeriti na lokalni kiosk, pekaru ili neko drugo prodajno mesto brze hrane, a treba znati da i tada možete da napravite zdraviji odabir.

Trafika

Nigde ništa u blizini, osim trafike, a vi ste jako gladni? Umesto čipsa i čokoladice potražite bademe, pistaće ili neko drugo koštunjavo voće. Najbolje je da ono bude suvopečeno i bez soli.

Imajte na umu da oko 100 grama sadrži okvirno 600 kalorija, zavisno o kojoj vrsti se radi, pa nemojte preterivati sa količinom. Suvo voće takođe može biti dobar izbor, ali vodite računa da ne bude kandirano, odnosno dodatno zaslađeno.

Pekara

Svi pre ili kasnije dođemo u situaciju kada smo “osuđeni” na obrok iz pekare. Tada, a još je važnije ukoliko se to dešava često, napravite najzdraviji izbor od ponuđenog.

Testo ćete svakako jesti, ali neka ono bar bude bez margarina i drugih masti (izbegavajte burek i kroasane i druga lisnata testa) i ono sa puno šećera, kao što su krofne.

Ukoliko je pecivo punjeno, neka bude bez suhomesnatih proizvoda, nikako sa viršlama i šunkom, već se opredelite za sir ili punjenja sa povrćem.

Većina pekara sada ima u ponudi integralne kifle, pa iako one uglavnom nisu od 100 integralnog brašna, sadrže ipak više hranljivih materija od običnih, a ukoliko imaju i semenke golice ili suncokreta, to je dodatni plus. Heljda je još preporučljivija, a u je i dobra stara proja, pogodna i za one koji nisu tolerantni na gluten.

Fast food restorani

Burgeri i sendviči su verovatno najpopularniji, ali nisu jedino što poznati svetski fast food lanci restorana nude. Skoro svi u ponudi imaju i salate sa piletinom, koji su znatno zdravija varijanta od hamburgera. Osim toga, možete se odlučiti i za meso u komadima, iako je pohovano, zdravija je opcija od istog tog mesa u pecivu od belog brašna i sa svim ostalim prilozima. Ako možete, preskočite umak. Što se napitaka tiče, opredelite se za  vodu ili eventualno prirodne sokove umesto šejkova.

Ako je fast food domaći, odnosno klasično mesto gde se prodaje roštilj, odaberite piletinu umesto različitih punjenih pljeskavica, isključivo sveže salate, ne majonez, kečap i slične namaze. Ukoliko niste previše gladni, ne morate pojesti obe strane lepinje, jedna će vas verovatno takođe zasititi.

I na kraju, ako ste baš pojeli najkaloričniju stvar u ponudi, jer vam se baš jelo, nemojte da brinete. Dok su to povremeno obroci u inače zdravom režimu ishrane, neće vam puno naškoditi.

Ukusan doručak 9 najboljih doručaka koji se jedu širom sveta Nauka u kuhinji Nauka u kuhinji: Interaktivno predavanje o molekularnoj gastronomiji Noma Top 10 restorana na svetu: Redžepi ponovo na vrhu Ljubavna priča u Parizu – pogledajte reklamu za novi parfem Chloe Ljubavna priča u Parizu – pogledajte reklamu za novi parfem Chloe