Bugatti
PULS GRADA · auto

Povratak korenima je trend koji sledi većina fabrika auto industrije, a imun nije ostao ni Bugatti. Veyron Black Bess Grand Vitesse Sport vuče tragove iz prvog modela Bugatti T18s nastalog davne 1912. godine, a kako tada tako i sada predstavlja sam vrh ponude trkačkih automobila.

Bugatti T18s je pre više od jednog veka bio možda i prvi trkački automobil, sa više od 100 konjskih snaga i za to vreme astronomskom brzinom koja se kretala oko 160 kilometara na čas. Danas Bugatti Veyron Black Bess GVS ispod haube ima 1.183 „konja“ koji dolaze iz turbo motora i mogu da ovu zver na točkovima poteraju do brzine kojom pojedini avioni poleću, odnosno preko 400 kilometara na čas.

Pominjanje aviona u istoriji francuske fabrike nije slučajno jer su iz pogona u prvim decenijama izlazili i „leteći automobili“ koji su se kao i njihovi drumski parnjaci nadmetali u brojnim trkama. Tako novi Bugatti Veyron Black Bess Grand Vitesse Sport na unutrašnjoj strani vrata ima oslikane motive s početka 20. veka na kojima se nalaze uzdanice fabrike na zemlji i u vazduhu, a slični motivi T18s i aviona smešteni su i na delu između naslona sedišta ovog dvoseda. Eleganciji roudstera sa krovom koji se mehanički skida doprinosi kombinacija bež i braon kože, retro dizajn upravljača i kontrolne maske, odnosno kružni izduvi ventilacionog sistema i pokazatelja na centralnoj konzoli.

Veza između modela iz 1912. i novog nastalog vek kasnije vidljiva je u detaljima. Kao i svoj pradeda tako je i Bugatti Veyron Black Bess GVS obojen posebnom crnom bojom, sa detaljima u pravom 24-karatnom zlatu. Sada su to gril hladnjaka, ratkapne na točkovima i poklopac rezervoara, što su sitnice koje na najbolji način razbijaju crnu boju na silueti trkača.

Agresivnost dodatno daju i linije na haubi u boji zlata, crvena kočiona klešta na ogromnim pneumaticima, ali i usisnici za vazduh koji imaju za cilj da ohlade džinovski motor, koji je smešten tik iza dvoje putnika. U istom stilu je i zadnji kraj automobila. Sa blagim padom kao kod prednjeg kraja, čiji sklad remete veliki spojler koji mora da automobil drži prikovan za zemlju i dve cevi bučnog izduvnog sistema.

Međutim, Bugatti Veyron Black Bess GVS nećete moći da viđate na drumovima širom sveta, čak i da bude veliki broj ljubitelja koji su spremni da ga plate 2.2 miliona evra. Naime, ovaj model je deo Bugatti Legend serije pa će kao i prethodnici biti napravljen u samo tri primerka. Dovoljno da se upotpune kolekcije pravih zaljubljenika, a drugima preostaje da se voze u „običnom“ Bugattiju.

Peugeot Moonster 2001 - Marko Luković Automobili će biti inteligentne mašine Sean Connery Glumci na četiri točka Kosačica Honda Mean Mower: Kosačica koja juri 200 na sat Mitsubishi Rođendanski primerak – Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR