Dejvid Fornasijero
PULS GRADA · aktuelno

Bilo da ste vrsni poznavalac alkoholnih pića ili ste početnik, za njega sigurno znate. Crveni napitak, u opciji aperitiva ili kao osnova nekog koktela, nezaobilazan je deo ponude barova i klubova, gde god da se nalazite. Već pogađate, u pitanju je Campari! Poznat po neverovatnom ukusu i aromama, nastao davne 1860. godine i danas je nezaobilazni klasik. Kako sve ove godine ima tako važnu ulogu i šta je njegova tajna? O tome smo uz Campari Tonic, pričali sa Davideom Fornasijerom, ambasadorom brenda Campari. On je nedavno posetio Beograd, održao masterclass najboljim domaćim barmenima, u saradnji sa kolegama iz kompanije Coca-Cola HBC Srbija, koja distribuira ovo piće u Srbiji.

Kako Campari ostaje na vrhu sve ove decenije?

U suštini, odgovor je veoma jednostavan. Campari je uvek uspevao da bude veoma moderan, u gotovo svakom trenutku svoje istorije. Lično mi je je najomiljenija karakterizacija Camparija kao modernog klasika. Naime, samo piće je suštinski klasik, čiji se sastav nije menjao tokom 150 godina svog postojanja. Sa druge strane, brend se menjao i pronalazio načine da bude moderan u svakom trenutku. Campari je pre svega u Italiji, a kasnije širom sveta, uspevao da bude prisutan na način koji ljudi žele i to je verovatno tajna njegovog uspeha.

Danas je Campari više od aperitiva, kako vidite njegovu budućnost?

Na osnovu dosadašnjeg iskustva, verujem da će Campari zauvek ostati moderni klasik. Siguran sam da će se i u budućnosti ljudi vezivati za Campari. Ako me pitate zašto to mislim, pre svega moram reći da se sami začeci Camparija i njegov razvoj baziraju na ideji gostoprimstva. Dešava se da danas na gostoprimstvo pomalo zaboravljamo, i da odnos sa gostima nije u potpunosti u fokusu. Primetno je i da se barmeni više bave tehnološkim aspektima posla, ali suština ugostiteljstva leži u odnosima sa gostima klubova, barova… Naša uloga je da učinimo nešto za njih. I to je tačka u kojoj se samo ugostiteljstvo i Campari spajaju – u posvećenosti ljudima koji dolaze u restorane i barove i  pružanju novog iskustva! I zato će Campari i dalje biti uspešan, jer će uvek u svom fokusu imati odnos sa gostima, kao što ga je imao pre 150 godina, kada je nastao u malom kafeu u Milanu. Tada je pronašao način da se poveže sa ljudima i siguran sam da će u tome biti uspešan i dalje.

Kako se predviđaju trendovi u svetu bartendinga? Ko zapravo kreira trendove, da li su to gosti ili barmeni?

Do pre jedne decenije sam bartending nije bio značajnije razvijen, te je ključan bio zahtev gosta. Sa druge strane, ni gosti nisu poznavali ovu oblast, kao što im je sada bliska. Danas barmeni imaju mnogo više znanja, počeli su da se bave ovim poslom kao profesijom, a ne izvorom dodatne zarade, te su oni pravi eksperti. I proizvođači su aktivniji, rade puno na edukaciji barmena, dok i potrošači postaju zahtevniji. Posledično, barmeni su danas profesionalci koji nude različite napitke, čitave mogućnosti miksova, dok gosti zahtevaju više, poznavajući brendove i trendove… Ukratko, to je  paralelan proces u kome svi idu napred, a time i čitavo tržište i samo ugostiteljstvo, što je sjajno.

mts_box_BB_internet Neka ovog leta najbolji sadržaj u vaše domove donese najbolji internet Vip Krstarenje_Pozdrav iz rominga_ Vip roming dodaci – prava podrška na svakom putovanju Idôle the new feminine fragrance by Lancôme 3 Lancôme predstavlja Idôle, ženstveni miris za novu generaciju BeFunky-collage Coca-Cola sistem organizovao veliku akciju čišćenja Dunava · · ·