books_cover
KULTURA · knjige

Svi smo čuli za „clickbait“, hiperbolične naslove čiji autori na svaki način žele da nas privuku da kliknemo na njihov tekst. Po uzoru na taj tip marketinga, knjižara The Wild Detectives je odlučila da isti sistem iskoristi za promociju književnih remek dela. Nazvala ga je „litbait“, a slogan kampanje glasi: „promocija čitalaštva trolovanjem“.

Princip je jednostavan. Potrebno je na kreativan način sumirati radnju romana tako da podseća na tipičan eksplozivni naslov u novinama/na internetu. Na primer, za Sliku Dorijana Greja Oskara Vajlda naslov glasi „BRITANSKI MLADIĆ UMRO NAKON SELFIJA KOJI JE POŠAO NAOPAKO“, za Makijavelijevog Vladaoca „ITALIJANSKI POLITIČAR PREMA KOME TRAMP ISPADA SVETAC“, za Brem Stokerovog Drakulu „GRAĐANIN RUMUNIJE OTKRIO ŠOKANTNU ISTINU O BELOM LUKU“, dok je za horor klasik Doktor Džekil i gospodin Hajd naslov „NOVA SINTETIČKA DROGA OD LONDONACA PRAVI MANIJAKE“. Kao što vidite inspiracije nikad dosta.

„Litbait“ kampanja je povećala saobraćaj na sajtu The Wild Detectives za čak 14.000 odsto, tako da im se ova kreativna ideja za sad višestruko isplatila. Pogledajte kako vlasnici knjižare objašnjavaju svoju ideju u ovom video klipu.

page Kreativni centar: Za bolji život u školi knj I knjižari umeju da se zabavljaju semper-idem-pozivnica Promocija knjige „Semper idem“ Đorđa Lebovića coversrbijada Roman „Srbijada“ Mladena St. Đuričića · ·