Wes Anderson
KULTURA · film/TV · KULTURA · muzika

Ovaj američki reditelj je svojim izuzetno neobičnim humorom, likovima i zapletima zadobio simpatije publike svakojakih uzrasta; njegov neverovatno autentičan stil se između ostalog odražava i na saundtrek, a mi vam – u jeku filma „The Grand Budapest Hotel“ – predstavljamo nekoliko scena zanimljivih upravo zbog muzike.

1. Faces, „Ooh La La“ (u filmu Rushmore)

Fantastični Randall Poster, koji radi na filmovima kao muzički supervizor, predstavlja Andersonovu desnu ruku još od 1992. godine, ali on istovremeno sarađuje i sa nizom sasvim različitih reditelja – poput Sama Mendesa ili Martina Scorsesea. Međutim, on tvrdi da je njegov rad sa Wesom drugačiji i da počinje već od scenarija, te da su muziku rokenrol bendova u odelima birali za film Rushmore po njegovom glavnom junaku, Maxu Fisheru. Kako kaže, i dalje ga iznenađuje što ga podilaze žmarci od upravo ove scene.

2. The Clash, „Police and Thieves“ (u filmu The Royal Tenenbaums)

Poster tvrdi kako nekada njegova i Wesova saradnja neka ide toliko daleko da o muzici razmišljaju čak i dok još uvek ne postoji ni scenario. Kada je u pitanju film The Royal Tenenbaums, srž priče se nalazio u toj jednoj rečenici o liku Richija Tennenbauma, te su odatle i počeli sa radom. Pesmom Police and Thieves, kako kaže, hteli su da unesu duh pank roka među odnose ove čudne porodice.

3. Seu Jorge, „Queen Bitch“ (u filmu The Life Aquatic With Steve Zissou)

Jednom prilikom kada su se Poster i Anderson sreli kako bi reditelj sa svojim saradnikom podelio nove stranice svog scenarija, došli su do rečenice „Pelé dolazi na dok i peva pesmu Davida Bowiea na portugalskom“. Tako su pozvali brazilskog muzičara Seu Jorga i snimili smo zajedno 13 Bowievih pesama na portugalskom, ali su se na kraju odlučili da iskoriste samo ovu.

4. Satyajit Ray, „Charu’s Theme“ (u filmu The Darjeeling Limited)

Kako je ove pesme nemoguće bilo pronaći u bilo kom digitalnom obliku, Poster je morao da ide i lično se upozna sa sa porodicom i fondacijom Satyajita Raya. Trebalo mu je neko vreme, ali naposletku je uspeo da ih ubedi da se sva remek dela ovog muzičara prebace sa trake na nešto dugotrajnije, te Poster danas tvrdi da je ovo svakako najautentičnija i najzanimljivija muzika koju su on i Wes ikada koristili.

5. The Bobby Fuller Four, „Let Her Dance“ (u filmu Fantastic Mr. Fox)

Poster kaže kako je pre deset godina prvi put odsvirao ovu pesmu Wesu Andersonu, ali da su osetili da je najbolje da je sačuvaju i izvuku iz fioke nešto kasnije, te se upravo to dogodilo za film Fantastic Mr. Fox. Randall Poster kaže kako mu je to i dalje jedan od omiljenih trenutaka u Wesovim filmovima.

6. Françoise Hardy, „Le Temps de l’Amour“ (u filmu Moonrise Kingdom)

Poster i Anderson su na francusku gospođicu Hardy naleteli kada su radili reklamu za japanske mobilne telefone, i od tada su je – kao i prethodno pomenutu numeru – čuvali za pravi trenutak. Čini se da je ova njena pesma u filmu Moonrise Kingdom legla savršeno, a Poster tvrdi da ovakvih muzičkih blaga on i Wes Anderson kriju još, za buduće projekte.

Notting Hill 10 najboljih romantičnih komedija Sin City Pogledajte trejler za nastavak filma „Sin City“ Tilda Swinton Top 5: Najbolje uloge Tilde Swinton The Double Pogledajte trejler filma „The Double“ nastalog na osnovu romana Dostojevskog · · · ·