Robert de Niro
U VAZDUHU · pop trash

Ovi dani i sedmice nagađanja ko bi mogao da se nađe među nomininovanima i laureatima na kraju lova na nove Oskare pred nama kao s neba dat je dar da u žižu barem na dan-dva stavimo sjajne primere „gostovanja“ naslova veeeeeelikih bioskopskih hitova u rimama ovdašnjih pop-folk-rok pregalaca.

Evo mogućih zlatnih dvanaest:

Alpha Team – Noć veštica

Srpski dance devedesetih godina jeste bio šarenolik i čudesno raznovrstan, ali retko se doticao gotike; ipak, teško je zaboraviti ovo – hit benda Alpha Team koji već na početku donosi nimalo suptilan sempl muzike Johna Carpentera za njegovu nezaboravnu Noć veštica. Uber-gotičarski spot samo upotpunjava ovaj hororični ugođaj…. i to  i tako, evo, par decenija već.

Ana Bekuta – Umri muški

Najbolji akcioni svih vremena (po mišljenju mnogih i sve brojnijih) našao je privremeni dom u ovim istinski bizarnim, pa još i gotičarski osečenim rimama uz izvođenju inače vazda državotvorni seriozne Ane Bekute: „Umri muški na moj znak, ne plaši se, budi jak, umri muški, neću ja, slava mrtvima!“

Rokeri s Moravu – U tri i deset za Rumu

Genije Borisa Bizetića (i njegovih neprevaziđenih Rokera s Moravu) očigledan je i na uzorku ove pesme u honky-tonky duhu, a  u čijem tekstu su u skladan spoj dovedena dva remek-dela baštine vestern žanra – Obračun kod Okej korala i 3:10 za Jumu. Evo refrena kao krunskog dokaza: „Čekaj me mala kod Okej korala, nemo’ da zadocniš, unapred ti fala, niki nema ovakvog kuma, će ti zavidi cela Ruma, u 3 i 10 za Rumu polazi voz.“

Indexi – Voljela je „Sjaj u travi“

Potpuno drugačiji (neosporno decentan ) utisak ostavlja pominjanje klasičnog Sjaja u travi u ovom sasvim solidnom primeru umivenog bosanskog bel-kanta u izvođenju Indexa, sa stihovima koji su očito „izvezeni“ po mustri one Ines (naravno, iz Ne daj se, Ines)!

Dragana Mirković – Do poslednjeg daha

Devedestih je Dragana Mirković u ovom svom velikom i sasvim valjanom hitu  posegnula za naslovom sjajnog diptiha (Goddarovog izvornika i McBridovog američkog prepravka) Do poslednjeg daha, ali uz smeran i nimalo iznenađujući tekst: „Do poslednjeg daha, do večnosti same išla bih sa tobom, rane uz rame….

Željko Samardžić –  Bezobrazno su zelene

Neznano zašto, Gradski kauboj, naslov jedne prilično brzo zaboravljene (a kvalitetne) filmske drame sa Johnom Travoltom, Debrom Winger i Scottom Glennom u glavnim ulogama našao se u uvodnoj strofi hita Bezobrazno su zelene iz opusa Željka Samardžića: „Još jedan gradski kauboj u noćni pohod krece svoj, on dane noću provodi i zene u mrak odvodi.“

Željko Samardžić – Lovac na potezu

Christophe Lambert, Diane Lane, Tom Skerritt i Daniel Baldwin tumačili su najznačajnije uloge u ovom (kanda, samo) kod nas iznimno popularnom psiho-trileru, što je bilo dovoljno da se desetak godina kasnije nađe u nazivu hita Željka Samardžića. Srećom, bez podsećanja na viđeno u tom filmu o lovu na krvoločnog serijskog ubicu.

Prljavo kazalište – Buntovnik bez razloga & Danijel Đokić – Buntovnik bez razloga

U doživljaju (filma i sveta uopšte) ovaj legendarni klasik reditelja Nicholasa Raya zavredeo je dva omaža ove vrste – kod Prljavog kazališta („Do-do-do-dozvolite mi da se, da se predstavim. Nije važno odakle, odakle dolazim. Nisam prorok, nisam, nisam mesija. Jednostavno zovu me buntovnik bez razloga“) i znatno docnije kod našeg Danijela Đokića, koji se, pak, odlučio za rutinski njanjavu autodramu  („Jer ja sam tu u prolazu i loša veza za svakoga, još jedan buntovnik bez razloga sam ja!“)

Prljavo kazalište:

Đokić:

Jelena Karleuša – Muškarac koji mrzi žene

Ne mora se orati po sa punim pravom cenjenom i uvek po dobrom pominjanom pluskvamperfektu – evo, Jelerna Karleuša je u svom hitu pravila nedvosmislenu referencu na daleko recentniji knjiško-filmski hit („Muškarac koji mrzi žene posle mene postaćeš ti. Iščupaću ti srce, nećeš to ni osetiti.“)

Riblja čorba – Kazablanka

Neosporno najveću filmofilmsku strast od ovde pobrojanih pokazali su sada veterani iz Riblje čorbe – njihova Kazablanka zapravo je muzički sažetak filma – („Marokanci, Afrikanci, svi su stranci u Kazablanci al’ samo jedan Humphrey Bogart. Humphrey Bogart mrzi Švabe, kukavice i barabe, ali u duši nosi bol. Iz putničkog aviona, sa prozora maše ona, odlazi Ingrid Bergman.“)

Toni Montano – Kum

Ekstremistički ustrojenu doslovnost srećemo u pesmi Kum koju je izvodio Toni Mantano (koji je za svoj heteronim očito izabrao ime glavnog lika iz Lica s ožrljkom), a koja je obrada znamenite teme Nina Rota iz Kopolinog Kuma.

Luna – Devet i po nedelja

Nimalo nadahnuto je naslov filma Devet i po nedelja (nastalog, da ispratimo i tu pop-kulturnu nit, po istoimenom romanu Elizabeth Mc Neill (zapravo, Ingeborg Day)) upotrebljen u refrenu hita dance-dua Luna, koji, doduše, pola minuta ranije i kasnije donosi višeznačne i pomalo aluzivne stihove „on je lud, a ja sam kriva što je u meni svud…“

Pop trash - Copy paste hitovi Kad posegnete za tuđim hitovima: Copy-paste zanos u ovdašnjem popu, roku i folku pagecover Poznati parovi: Čas su zajedno, čas nisu… famous_parents_02-640x356cover Glumačke zvezde i njihovi poznati roditelji u istim godinama page-cover Kada se poznate dame obuku neprikladno · ·