smartphone-1894723_1280
U VAZDUHU · društvene mreže

Svakoga dana, društvene mreže preplavljene su raznim događajima koje njihovi korisnici dele sa svojim prijateljima. Ali, pored toga što omogućavaju da i drugima pokažemo atmosferu na nekom događaju, one uzrokuju da se lošije sećamo tih istih događaja.

Nedavno je obavljen niz istraživanja u vezi sa tim kako objavljivanje fotografija i snimaka na društvenim mrežama utiče na doživljaj tokom nekog događaja. Oni koji su učestvovali, upitani su da ocene svoje uživanje u događaju i testirani su kako bi se proverilo koliko se zapravo sećaju konkretnog dešavanja, u zavisnosti od toga da li su pravili video ili pisane zapise i da li su ih delili sa drugima.

Zaključeno je da je nivo uživanja bio skoro isti kod svih, ali da su oni koji su podelili iskustvo na društvenoj mreži imali manje jasna sećanja. Za ovo nisu direktno odgovorne društvene mreže, već način na koji informacije delimo na one koje pamtimo i one koje čuvamo na drugi način. Pre pojave interneta, to je bilo u vidu knjiga, beleški ili usmenim putem.

U moderno doba, lakše je doći do eksternog sadržaja i skoro sve se može pronaći na internetu. Zbog toga ljudi manje teže tome da sačuvaju neku informaciju sami, već pamte kako će do nje kasnije lakše doći. Kada znamo da će fotografije i snimci oživeti atmosferu sa nekog dešavanja, nesvesno se manje fokusiramo na to da se i sami sećamo konkretnog događaja.

Djvso32WsAACQp5 Šta to radi zmija na ulicama Londona? kolaz klasika naslovna Kad umetnost „napadne“ stvarnost opklade naslovna Opklade zbog kojih su se ljudi pokajali page-cover-knjige Od svoje ljubavi prema knjigama je napravio popularni Instagram profil · · · ·