extra_large-1529684103-cover-image
PULS GRADA · zdravlje

Svima nam je poznato da bi neposredno pre odlaska na spavanje trebalo da se sklonimo od ekrana i ne buljimo u monitore i mobilne telefone. Sada je jedno novo istraživanje otkrilo da je boja cijan, koju emituju ovi ekrani, uzrok nesanice.

Naučnici sa mančesterskog univerziteta otkrili su da izloženost visokom nivou cijan boje, karakteristične za video ekrane, može smanjiti proizvodnju melatonina (hormona sna) i time učiniti čoveka budnijim. Rezultati pokazuju da su ispitanici koji su više bili izloženi ovoj boji imali manje melatonina.

Sa tim znanjem, stvorena je nova vrsta ekrana, koja omogućava korisnicima da podešavaju nivo ove boje. Ona se u standardnim ekranima dobija kombinovanjem plave i zelene boje, a ovde bi njeno smanjenje moglo da utiče na uspavanost i kvalitet sna. Pre nego što se on pojavi u komercijalnoj upotrebi, svakako je poželjno izbegavati dugo gledanje u ekran pre spavanja.

thumbnail-body-type-illustration Koje vrste vežbi treba da izaberete u odnosu na tip tela omega-3_hero Paradox: Šta dobijamo samo jednom kapsulom ribljeg ulja? lonely-1822414_1280 5 simptoma depresije koje ne treba ignorisati Slika_2_cover Zašto je važna sertifikacija u zdravstvu? · · · · ·