pjimage - 2019-06-28T221448.907
U VAZDUHU · urban flash

Meditacija se može praktikovati u mnogo različitih oblika i izazov je za većinu ljudi – posebno u početku. Ključno je pronaći praksu koja će vam odgovarati i koja će biti dosledna. Ali pre zalaženja u to kako i zašto ona funkcioniše, treba saznati nešto i o samoj istoriji meditacije.

Odakle potiče meditacija?

Arheolozi u dolini Inda otkrili su dokaze o meditaciji u zidnoj umetnosti koja datira od 5.000 do 3.500 godina pre nove ere. I dok se meditacija vekovima praktikuje u drugim delovima sveta kao što su Egipat i Kina, ona je tek početkom 20. veka popularizovana na Zapadu. To možemo zahvaliti brojnim istraživačima, ali pre svega dr Herbertu Bensonu za vođenje pionirskih studija o raznim zdravstvenim benefitima meditacije (kao što su smanjen broj otkucaja srca i povećani moždani talasi koji pomažu u spavanju).

Koje su različite vrste meditacije?

Iako postoje stotine – ako ne i hiljade – različitih oblika meditacije, fokusiraćemo se na neke od najčešće primenjivanih tipova sa kojima ste možda upoznati:

Meditacija ljubavi i ljubaznosti: Ponekad se naziva i metta meditacija, a primarni cilj je kultivisati osećanja samilosti i ljubavi za sebe i druge kroz duboko disanje i ponavljanje određenih poruka.

Meditacija skeniranjem tela: Ili progresivna relaksirajuća meditacija podrazumeva usmeravanje pažnje na onaj deo tela u kome osećate napetost, kako biste je se putem meditacije oslobodili.

Meditacija budnosti: Ovaj oblik meditacije fokusira se na koncept ostajanja u budnom i svesnom stanju u sadašnjem trenutku.

Meditacija svesnosti daha: Slično meditaciji uma, ali sa većim fokusom na duboko, sporo disanje.

Kundalini joga: Aktivni oblik meditacije koji kombinuje disanje sa joga pozama za poboljšanje snage i smanjenje anksioznosti.

Zen meditacija: Oblik meditacije koji se obično praktikuje od strane budista, Zen zahteva više discipline i obično ga vodi učitelj.

Transcendentalna meditacija: Još jedna naprednija praksa, koja zahteva oko 20 minuta dnevno i bazirana je na ponavljanju specifične mantre koju vam daje instruktor.

Koliko dugo treba meditirati?

Trebalo bi da meditirate toliko dugo koliko vam je potrebno ili možete da izdržite – posebno na samom početku. Postoje ljudi koji se zaklinju da 20 minuta dnevne meditacije promeni način na koji vaš mozak funkcioniše. Sa druge strane, ima dosta ljudi koji veruju da je pet minuta ujutru sve što vam je potrebno da biste iskoristili sve prednosti.

Kako tačno meditirati?

Ne postoji poseban trik ili magična lokacija za meditaciju (a to je deo onoga što je čini tako velikom: možete meditirati bilo kada, bilo gde). U idealnom slučaju, želite relativno miran prostor u kojem nećete biti previše ometani. Osim toga, možete sedeti na stolici sa stopalima na podu ili na jastuku sa savijenim nogama na način koji vam odgovara. Kada se smestite, postavite tajmer na koliko god minuta želite da meditirate, zatvorite oči i fokusirajte se na svoje disanje.

Koliko često treba meditirati da bi se osetila razlika?

Bolje vam je da se držite kratkih, dnevnih meditacija umesto nekoliko dugih sesija svakih par dana.

Dakle, da li meditacija zaista funkcioniše?

U jednoj studiji iz 2012. godine, Univerzitet Džons Hopkins naveo je da praktikovanje meditacije svesnosti smanjilo anksioznost, depresiju i bol. Druga studija sprovedena iste godine na Univerzitetu u Vašingtonu pokazala je da meditacija može pomoći da se poveća fokus i produktivnost. Što se tiče dugoročnih koristi, istraživanja na UCLA pokazala su da su učesnici koji meditiraju u proseku 20 godina imali više volumena sive materije (koja je odgovorna za obradu informacija u mozgu) nego oni koji ne meditiraju. Takođe, prošlogodišnja studija sprovedena od strane doktora sa Univerzitetskog koledža u Londonu otkrila je da ublažavanje anksioznosti kroz meditaciju može smanjiti rizik od razvoja demencije kasnije u životu.

pexels-photo-1435192 Veće su šanse da ćemo vratiti izgubljeni novčanik ako je on pun novca andre-furtado-1407929-unsplash U ovim godinama se dešavaju najvažniji životni događaji izumi-koje-niko-nije-trazio 10 izuma koje niko nije tražio pjimage - 2019-06-17T231433.138 Kako se izboriti sa džet legom? · · · · ·