Damien Hirst
KULTURA · art

Umetnik kao što je Damien Hirst će uvek imati i obožavaoce i oštre kritičare. Naprosto, njegova je umetnost takva da polarizuje ljubitelje umetnosti na jasno odvojene struje – vole i dive se njegovim dovitljivim radovima, ili ne razumeju, i ne trude se da razumeju. Njegova poslednja izložba pod nazivom „Black Scalpel Cityscapes“ zasniva se na mapama metropola koje su sastavljene od medicinskih, pretežno hiruških instrumenata, a za tako nešto postoji i sasvim razumno objašnjenje.

Skalpeli i druga medicinska pomagala se obično prilikom hiruških zahvata koriste kako bi se pacijentu pomoglo, a Damien Hirst je hteo da pokaže kako moderni vidovi ratovanja seciraju mape gradova i metropola kao da su ljudi na operacionom stolu, te se primenjuje „hiruški“ napad na teritorije koje nisu naše, a kolateralne štete se precizno mapiraju kao područja za uništavanje.

Sa druge strane iz ptičije perspektive, iz pozicije ratovanja iz vazduha ili sa udaljenih delova kopna napadati neko drugo, znači samo da onaj ko napada u svesti nema ništa sem sitnih grafičkih tačkica koje vidi na ekranu svoje mašine za ubijanje.

Damien Hirst - hiruški instrumenti kao umetnički elementiOtvori galeriju

Ne samo što ga ne zanima stanovništvo i kultura prostora koji planira da ugrozi, već oni za njega nisu ništa drugo do spektar nekakvih šrafića, baš onakvih kakvi se uvrću u živo meso ljudima koji trajno ostaju osakaćeni, kao posledica ratnih strahota u kojima nisu hteli da budu ništa, a postali su žrtve.

Biciklizam i Van Gog Biciklistička staza inspirisana Van Gogovom slikom rat i plakat Izložba „Rat i plakat: 1914–1918“ u Muzeju primenjene umetnosti Pobuna Izložba fotografija „Pobuna“ Saše Čolića u Opservatorijumu 10 najskuplje prodatih slika u 21 veku 10 najskuplje prodatih slika u 21. veku · · · ·