Ozon Natasha
KULTURA · fotografija

U drugoj nedelji održavanja festivala „Beogradski mesec fotografije“, dobro došli ste da posetite sledeća dešavanja.

Izložba: Više od žurnalizma
Autor: Goran Zlatković
Otvaranje izložbe: 03. april 2017.
Mesto održavanja: Galerija SKC Novi Beograd
Trajanje izložbe do: 07.04.2017.

Goran Zlatković je rođen 1972. godine, u Beogradu, gde živi i radi. Diplomirani ekonomista, na završnoj godini master akademskih studija vizuelnih umetnosti – fotografije na Evropskom univerzitetu, Novoj akademiji umetnosti u Beogradu u klasi Prof. dr Milana Aleksića. Fotograf magazina Diplomacy&Commerce, PR agencije Color Press Group (CMC), saradnik fotograf magazina Glorija i Lepota i zdravlje. Fotograf ambasada Kanade, Brazila, Argentine, Belgije, Libana, u Beogradu, Muzičke omladine Beograda, Muzičke škole Josip Slavenski, KK Radnički, Pompee (Italy). Učestvovao je na više grupnih izložbi u Beogradu, i u galeriji SKC Kragujevac.

Izložba Više od žurnalizma sačinjena je od fotografija sa diplomatskih prijema fotografisanih u periodu jun 2016. – januar 2017. godine. Umetnikova potreba da ljude i događaje oko sebe vidi svojim očima, da se izdigne iznad formalnosti i šablona, rezultirala je fotografijama koje su „nešto novo, drugačije“ u svetu žurnalizma na našim prostorima. Čini se da fotožurnalizam svoju moć sada ojačava novim elementima, dopadljivošću, spontanošću i svakako hrabrošću.

Izložba: Molitva
Autor: Mlađan Sladaković
Mesto održavanja: Galerija Božidarac
Otvaranje izložbe: 03. april 2017. u 19h
Trajanje izložbe do: 17.04.2017.

Javno mesto kao sveto mesto i međuprostorne strukture, neuhvatljive do granica da ponekad njihovo razumevanje i opis zavisi samo od oka promatrača. Fotografije su nastale na ulicama Dubaija.

Izložba: Jazz – Emocija improvizacije
Autor: Predrag Todorović
Mesto održavanja: ПРОЗОР
Otvaranje izložbe: 03. april 2017. u 19h
Trajanje izložbe do: 13.04.2017.

Izložba: H Said He Loved Us
Autor: Tomaso Tannini
Mesto održavanja: Instituto Italiano di Cultura in Belgrado
Otvaranje izložbe: 04. april 2017. u 18 i 30h
Trajanje izložbe do: 25.4.2017.

Umetnički projekat Tomaza Taninija H Said He Loved Us crpi inspiraciju iz priče o Istočnoj Nemačkoj (NDR) i njenom Ministarstvu za državnu bezbednost (Štazi), a istražuje osećanja potlačenosti i straha koja generiše život u atmosferi konstantnog sumnjičenja i nepoverenja. Tri godine putovanja i istraživanja po Nemačkoj rezultiralo je radom koji predstavlja kombinaciju arhivskog i dokumentarnog sa ličnim i subjetivnim fotografskim istraživanjem oslonjenim na književne reference i fikcionalne narative. Elegantna alegorija autoritarizma i vlasti,  prvobitno bila nadahnuta distopijskim romanom Korada Alvara (Corrado Alvaro) Čovek je jak (L’Uomo è Forte). Prvi put izdat 1938, taj roman predstavlja nemilosrdnu kritiku totalitarizma i upotrebe paranoje i indukovanog straha za kontrolisanje masa.

Prizori iz projekta uronjeni su u svet lišen imena i refrenci. Portreti pet žrtava Štazija (koje su sve izdali ljudi kojima su verovali i koje su voleli, članovi porodice i prijatelji) zajedno sa nepoznatim lokacijama i trivijalnim detaljima gradskih pejzaža Istočne Nemačke izražavaju nerazrešivu napetost između špijuniranja drugih i bivanja predmetom špijunaže. Delimično filmske, a delimično forenzičke, fotografije odišu osećajem nelagode kojim je ispunjena i Alvarova knjiga. One postaju zlokobna pozadina dokumentarnog materijala koji je Tanini sakupio i zagonetni odjeci osećanja ljudi koje je susreo tokom svog istraživanja. Pojavljujući se iz ovog oskudnog pejzaža kao slabo povezano i nejasno definisano tkanje dokumenata, autobiografskih zapisa, nađenih slika i portreta, sudbine žrtava Štazija ponovo oživljavaju kao fragmentarne, ali ubedljive i interaktivne priče.

Strukturiran kao složeni mozaik tragova i nagoveštaja, suptilo upozorava na zlu i cikličnu prirodu svakog totalitarizma, pri tome ne namećući jednostrane predstave i klišee. Istovremeno, ova izložba budi duhove zastrašujuće istorijske realnosti koja je vladala u NDR i ne samo NDR ‒ realnosti koja je bila smišljeno izostavljena iz mitova na kojima se zasniva evropsko jedinstvo post-hladnoratovske ere.

Kustos izložbe je Nataša Kristia/Natasha Christia.

4357_cover Brak koji je promenio istoriju zqSXnBfOThZmhQK-oDY8_andreyyakovlev4_cover1 Na tragu folklora starih Slovena 4059_cover Bob Dylan: Njujorški portreti slavnog muzičara na početku karijere Credit-Pradeep-Raja-Kannaiah-GRAND-PRIZE_cover Pobednici 14. Smithsonian takmičenja · · ·