Viktor Viktorija
KULTURA · pozorište

Sredinom maja će u Pozorištu na Terazijama oživeti još jedan kultni brodvejski mjuzikl – „Viktor, Viktorija‟. Kako je ovo pozorište još od šezdesetih godina prošlog veka počelo da postavlja brodvejske hitove, neke i paralelno s američkim premijerama, i u čemu je tajna velike posećenosti i u vremenima još veće krize?

279. premijera Pozorišta na Terazijama biće mjuzikl Blejka Eduardsa, Henrija Mansinija i Leslija Brikjuza „Viktor,Viktorija” u režiji Mihaila Vukobratovića i s iskusnom glumačkom postavkom predvođenom Draganom Vujićem – Vujketom i ostalim glumcima jednog od retkih pozorišta na Balkanu koje još od sredine prošlog veka postavlja licencne brodvejske mjuzikle i publici u tadašnjoj SFRJ i Srbiji otkriva jedan od najuzbudljivijih i najpopularnijih pozorišnih žanrova.

DUGO ISČEKIVANJE

„Viktor, Viktorija” je brodvejski mjuzikl (premijerno izveden 1995. godine) rađen po istoimenom kultnom filmu iz 1982. Godine sa Džuli Endrjuz u glavnoj ulozi. Priča se odvija u Parizu 1930. godine. U nemogućnosti da se zaposli i preživi u turobnim vremenima, talentovana operska pevačica Viktorija Grant spremna je da napravi velike kompromise tako što počinje da nastupa u jednom klubu kao muškarac. Nastupajući kao Viktor, ona postaje poznata, uspešna i bogata; oseća slobodu i priznanje za sopstveni talenat kojima je dugo težila kao umetnik. Međutim, ubrzo biva rastrzana između sebe kao žene i svoje karijere, shvatajući da mora da bira…

„Dugo se čekalo i pripremalo za ovaj komad u Pozorištu na Terazijama. Mogu samo da kažem da ono što karakteriše rad na ovoj predstavi jesu veliki entuzijazam učesnika, sjajni tekst i muzika. Svi potencijali pozorišta su uključeni u proces rada, stoga verujem da ćemo dobiti visoko kvalitetan mjuzikl sa sjajnim ulogama!”, primećuje Mihailo Vukobratović, reditelj, dok probe i izrada grandiozne scenografije ulaze u završn u fazu.

Brodvejski mjuzikl je s velikim uspehom igran 734 puta, a 1996. godine je osvojio nagradu Tony i Drama desk award za najbolju žensku ulogu, a od 2012. godine ponovo je na londonskoj sceni u Southwark Playhouse. U domaćoj produkciji su glavne uloge poverene iskusnim prvacima Pozorišta na Tarezijama Draganu Vujiću – Vujketu, Mini Lazarević, Milanu Tubiću, Vladanu Saviću, Radetu Marjanoviću, Žarku Stepanovu, a kao kuriozitet je gostujuća uloga Aleksandra Srećkovića – Kubure koji nije toliko igrao u mjuziklima do sada.

PRAZNIK ZA PUBLIKU

Mjuzikli su u Srbijii u svetu izuzetno posećena pozorišna forma u vremenima kad svi kulturni sadržaji beleže pad posete. Vukobratović objašnjava da je u pitanju svetski trend koji ne jenjava: „Uspešni mjuzikli u velikim svetskim metropolama igraju se svaki dan, i to godinama. Ovaj žanr je očigledno vrlo prijemčiv publici koja uživa u različitima spektima predstave (gluma, ples i pevanje), a koji su vrlo teški za izvođenje. Zato se s potpunim pravom mjuzikl smatra najtežim i najkompleksnijim pozorišnim žanrom koji zahteva višemesečne pripreme i odličnu kondiciju.

Određeni mjuzikli imaju i jak dramski sadržaj, i kada dublje zađete u priču shvatite da bi mogli da se igraju i kao dramski komadi. Međutim, muzika daje novu dimenziju celoj pričii s tom ravnotežom oni postaju vrlo atraktivni i spektakularni!” Po svemu navedenom nadamo se da će maj i premijera „Viktora, Viktorije‟ nastaviti ovaj trend koji je jedino mjuzikl-pozorište u regionu još odavno započelo.

Halflajf „Halflajf“ u nastavku Pozorišta ponedeljkom Mizeri „Mizeri“ Stivena Kinga u Ateljeu 212 Kokice (ne) goje Predstava „Kokice ne goje“ u Domu omladine Michele Noare „Zapisnik sa lica mesta‟ zatvara ovogodišnji BFI ·