Dušan Vojnov
PULS GRADA · dizajn

Dušan Vojnov je grafički dizajner. Na poziciji art direktora je već skoro deset godina i u svakodnevici koja je ispunjena stvaranjem, osmišljavanjem i kreativnim izražavanjem, na kraju radnog dana uzima olovku i svoje „ja“ izražava u vidu slika

Dušan je svoju dizajnersku karijeru započeo odmah nakon studija – kako se posle provedenih četiri godine u štampariji Publikum zaposlio u Orange Studiju gde je proveo sedam godina kao art direktor, a protekle dve godine art direktor u advertajzing agenciji Leo Burnett.

Izazovi dizajnera

Dušanovu svakodnevicu čine dizajn i kreativno okruženje. Kroz dugogodišnje iskustvo oprobao se na raznim poljima, različitim stvarima u saradnji s puno klijenata, od logotipa preko ambalaže, printova do reklamnih kampanja. Ipak, posao u advertajzing agenciji prilično je kompleksan: treba odgovoriti na postavljeni zadatak, ispuniti želje klijenata, uzeti u obzir budžet, tehnička ograničenja, paziti na ciljnu grupu kojima je dizajn namenjen i pri tom za dva dana napraviti nešto inovativno, što privlači i zadržava pažnju.

Rad u agenciji

Posao u advertajzing agenciji Dušan opisuje kao svojevrsni boks-meč. Od klijenta dobiju kratak rok za pripremu, i u timu s kolegama dizajnerima i kopirajterima rade na tome nekoliko dana, smišljajući najbolji način da predstave i popularizuju proizvod, a onda i da to sve spakuju u prezentaciju. Zatim sledi boks s klijentima koji traje nekad i preko mesec dana. „Meč“ traje, nešto se odbrani, neki udarac primi, a srećom postoje rokovi, pa se meč mora prekinuti, a pobednik je dobro osmišljeno rešenje.

 

Freelance izleti

Ukoliko vreme dozvoli, kao i mnogi dizajneri, Dušan kreativno izlazi iz rutine u freelance formi, povremenim angažmanima. Takav rad razlikuje se u tome što dopušta nešto više slobode i ličnog izbora, a Dušan ističe da mu u ta forma rada prija jer može da ubaci svoje ilustracije i crteže kao deo dizajna i nalazi prostora da eksperimentiše. Rezultati su različiti – nekad dobri, nekad i ne, ali svaki put se nauči nešto novo i stekne se iskustvo, a time se i stalno profesionalno i kreativno raste.

I stripići za sopstvenu dušu

Šta više opušta jednog dizajnera od crtanja za svoju dušu? Tako su nastali Dušanovi prvi stripovi, u onim opuštajućim momentima nakon radnog dana. Prvi su na papiru osvanuli Stupid Comics, gde je Dušan oslikavao ono što mu se svakodnevno dešava, „jer zašto da se samo ljudi oko mene smeju glupostima koje izgovaram, kad može ceo internet“.

Sloboda u letu

Svoja razmišljanja u stripu ili iliustraciji Dušan podiže na svoj blog, a miljenik mu je strip o mentalno poremećenoj ptičici, gde se skroz otvori. Ptičica je oživela kao ventil za frustracije i negativnu energiju, bez nekih ambicija. Stripić je zaslužio i svoj zaseban blog, www.brd-comic.com, pošto nakon skoro pet godina stripić već ima preko 400 epizoda, na šta se Dušan smeje da je izgleda tu dosta frustracije prošlo! Ono što je ipak evidentnije jeste da je tu dosta kreativne energije tražilo svoj ventil. Tako je nastao i novi Dušanov stripić, o fenomenu koji mnogi kod nas jednostavno nazivaju hipsteri.

Pomodarstvo kao tema

Kako Dušan u svojim stripićima oslikava svoju svakodnevicu, na red je došao i takozvani hipsteraj, ili ono što se kod nas s lakoćom stavlja u taj šešir. Sve je prisutnija pojava da se bude različit, ali u istovetnom maniru postala je inspirativna podloga za duhovito i kreativno prikazivanje u vidu stripa koji karikira poznate fenomene. Dušan smatra da bilo koju situaciju, pokret ili osobu, kad posmatrate, možete naći nešto zanimljivo ili smešno, nešto što se može pretočiti u crtež na duhovit način. Dovoljno je samo pogledati širu sliku i, naravno, imati kliker da se to prikaže u nekoliko slika.

 

Prstenje u obliku turističkih znamenitosti Prstenje u obliku turističkih atrakcija cover1 Moderni filmovi kao deo postera klasika iz zlatnog doba Holivuda Vizitkarte Najinventivnije vizitkarte za vaš posao iz snova Da li su vaše novogodišnje čestitke već spremne? Jeste li već spremili svoje novogodišnje čestitke