pexels-photo-271897_cover
PULS GRADA · zdravlje

Ako kuburite sa viškom kilograma, a teško vam padaju vežbanje i dijete, postoji novi način da smršate koji od vas neće zahtevati da radite bilo šta što vam je naporno i neprijatno. Dovoljno je samo da svakog dana malo duže spavate, nego što ste navikli, i vaše telo će automatski imati manje potrebe za šećerom, a svi znamo koliko su kalorične namirnice bogate ugljenim hidratima.

Ovo je zaključak jedne studije u Američkom žurnalu ishrane, ali postoje i druga istraživanja koja su došla do sličnih rezultata.

Naučnici su za svoj eksperiment angažovali 42 ljudi koji inače malo spavaju. Učesnike su podelili u dve grupe. Prvoj grupi ljudi je naloženo da ne menjaju svoje navike u vezi spavanja, dok se u slučaju druge nastojalo da im se produži trajanje sna za bar 1 ili 1 i po sat.

U tu svrhu su angažovani psiholozi koji su se potrudili da promene loše navike učesnika koje su ih sprečavale da se dobro naspavaju kao što su na primer preveliki dnevni unos kofeina ili odlazak u krevet praznog ili previše punog stomaka. Njihova intervencija je dala rezultate i zabeleženo je da je većina učesnika eksperimenta iz druge grupe povećala svoje vreme provedeno u krevetu, dok je malo više od pola produžilo svoj san. Nekim je pošlo za rukom da spavaju u proseku 50 minuta duže, dok su neki uspeli da produže svoj san za čak 90 minuta.

Nakon mesec dana, otkriveno je da su učesnici grupe koja je duže spavala unosili u svoj organizam u proseku 11,8 grama šećera manje svakog dana (što je oko jedna trećina preporučene dnevne doze). Takođe je primećen i trend manjeg unosa nezdravih masti.

S druge strane, nivo fizičke aktivnosti kod obe grupe je ostao isti tako da ovaj metod mršavljenja deluje samo na regulisanje vaše dijete u korist zdravijih umesto štetnijih namirnica. Za radikalniju promenu kilaže, moraćete već da zasučete rukave i počnete da redovno vežbate ili se bavite nekim sportom.

U svakom slučaju ne zaboravite da se dobro naspavate! Zdravija ishrana je samo jedna od prednosti dobrog i dugog sna.

roberto-nickson-430885-1000x500 6 saveta kako da ostanete motivisani 20cover2 Sve blagodeti čudotvorne biljke, ali bez neprijatnog zadaha sonjalazukicChristmas-9530 Kokosov protein image-0-02-05-cover Ginnea 011: Kutak ženskog zdravlja · · ·