Dobra žena, Rascep

Nakon domaćih premijera na 44. FEST-u, u naše bioskope stigla su dva nova srpska filma: drama „Dobra žena“ Mirjane Karanović i naučnofantastični „Procep“ Dajana Zečevića. Saznajte više o ovim friškim ostvarenjima i njihovim dometima u tekstu koji sledi.

Dobra žena govori o Mileni (Mirjana Karanović, glavna glumica, scenaristkinja i rediteljka filma), vernoj supruzi i privrženoj majci koja, bar na prvi pogled, vodi savršeni život u mirnom beogradskom predgrađu. Ova prividna idila će se raspršiti kada slučajno otkrije staru VHS kasetu i shvati da je njen suprug Vlada (glumi ga Boris Isaković), čovek sa kojim je provela tri decenije, odgovoran za užasne ratne zločine. Ovo otkriće dolazi u najnezgodnijem mogućem trenutku, u isto vreme kada je Mileni dijagnosticiran rak dojke. Rastrzana između ljubavi prema porodici i teškog emotivnog balasta izazvanog otkrivanjem Vladine strašne tajne, Milena će morati da donese najtežu i najličniju odluku u svom dosadašnjem životu… Još pre svetske premijere na Filmskom festivalu Sandens, o  debitantskoj filmskoj režiji naše čuvene glumice Mirjane Karanović se dosta pričalo i pisalo. Nije slučajno što Dobra žena privlači pažnju. U pitanju je kvalitetno urađen film, jednostavne, ali suštinski efektne priče. Glumačka podela je izvanredna. Naravno, pre svega treba istaći Mirjanu Karanović čija je Milena srce i duša filma, a pohvale zaslužuju i ostali – pre svih Boris Isaković koji je ostvario najupečatljiviju ulogu u svojoj dosadašnjoj glumačkoj karijeri. Zamerka se može uputiti na račun scenarija koji je previše pravolinijski i u kome se slične situacije nepotrebno ponavljaju, ali to, ipak, znatno ne umanjuje pozitivan utisak i fakat da je pred nama domaćinski urađen film sa snažnim emotivnim nabojem.

Naučnofantastični Procep donosi priču o timu američkih i srpskih agenata koji dobijaju zadatak da otkriju šta se dogodilo sa vojnim satelitom koji se srušio negde u istočnoj Srbiji. U potrazi za nestalim astronautom, agenti stižu do jedne usamljene kuće. Nakon što stignu na mesto pada i ne pronađu olupinu, naizgled rutinski zadatak se pretvara u borbu za goli opstanak. Ako žele da prežive noć, agenti John F. Smith (Ken Foree) i Elizabeth Waid (Katarina Čas) moraće da se sukobe sa silama koje nisu sa ovoga sveta i reše misteriju koja preti da uništi ne samo njih, već i čitavo čovečanstvo… Producentima Marku Jociću i Milanu Todoroviću ovo je, nakon Zone mrtvih i Mamule, treći zajednički žanrovski uradak u nizu. U pitanju je rutinsko B ostvarenje namenjeno pre svega stranom tržištu (veći deo filma je na engleskom, glumačka ekipa je internacionalna), mada je vidan pokušaj da se Procep učini primamljivim i domaćim poklonicima SF-a i horora (domaće lokacije, Dragan Mićanović u jednoj od glavnih uloga). Razlika u odnosu na prethodna dva filma jeste kamerniji pristup i manje naglašen horor naboj (ima krvoliptanja i odsečenih glava i u Procepu, ali primetno manje u odnosu na Zonu mrtvih i Mamulu). Novi film Dejana Zečevića, našeg najiskusnijeg žanrovskog reditelja (T.T. sindrom, Neprijatelj…), ostaće pre svega upamćen po nevoljama na snimanju (glavna glumica Katarina Čas je slomila nogu, pa je scenario menjan „u hodu“) i začudnim scenama koje se događaju na Mesecu.

Pogledajte trejler za film namenjen svim ženama "Ona mi je sve" Pogledajte trejler za film namenjen svim ženama „Ona mi je sve“ Beldocs Beldocs – deveto izdanje festivala dokumentarnog filma The Lives of Others Najbolji špijunski filmovi „Pogled sa neba“ od danas u bioskopima „Pogled sa neba“ od danas u bioskopima