300 Uspon carstva
KULTURA · film/TV

„300‟ je idiosinkartičan film koji je zapanjujuće adekvatno pratio narativ i stil istoimene grafičke novele Frenka Milera. Kako je reditelj istog – Zak Snajder, (sporadično) dva puta ponovio isti trik (ekranizacija „Watchmen‟), čini se da nastavak filma u kome je sve preterano može da implodira u preteranoj preteranosti i distorziranim gej implikacijama koje su možda izbegnute u izvorniku, ali je parodija „Meet the Saprtans‟ vratila stvari na svoje mesto.

Prenaglašeni nastavak, „Uspon carstva‟, jezikom video-spotova devedesetih, ali bez trunke simbolizma, prati događanje pre, za vreme i posle bitke u Termopilima i završava bitkom kod Salamine, kad su ujedinjeni grčki polisi predvođeni Atinom pokazali Kserksu i Persijancima čija majka crnu vunu prede i na neki način spasli zapadnu civilizaciju.

Daleko od toga da je ovaj film dosadan, međutim, prenaglašenost (i iznenađujuća aseksualnost) gubi dodir s pravom publikom, adolescentima s hormonalnim disbalansom, stvarajući pseudo-pseudo istorijsko čitanje istorijskih paradigmi koje još uvek nisu filmski obrađene.

Ipak, dizajn, kostimi, koreografija, efekti i Eva Grin, stvari su koje spasavaju film u velikom stilu. Kao da nam svima nedostaje „umerenost‟ Zaka Snajeera i neodoljivi šprahfeler Džerarda Batlera.

Doktor Živago Ah, ti kostimi Ona Filmska recenzija: Ona Radical Democracy Radical Democracy: European Video Challenge 2014 Noje U bioskopima: „Noje“ ·