Američka prevara

Svekolika filmska publika voli laž i mimikriju. Spoznaja i da je sam film prevara ljudskih čula, tek igra svetla na platnu, uvodi nas u potpuno novo percipiranje neke umetnosti od kada je sveta i veka. Istorija filma je puna velikih filmova o prevarama kako drugih („Žaoka‟, „Velika iluzija‟) tako i sebe („Šesto čulo‟).

Reditelju Dejvidu O. Raselu fenomen prevaranta od zanimanja nije nepoznanica (Tri kralja). Otuda i trijumf Američke prevare, jednog od najubedljivijih američkih filmova epohe u kome je rekonstrukcija epohe poseban nivo priče. Takođe, živopisni likovi kojima dugujemo empatiju, varaju sebe kao i druge. Bilo da je u pitanju „frizura preklapača‟ kojom Kristijan Bejl vara sebe da može da prikrije ćelavost, ili lažni britanski naglasak Ejmi Adams, imitacija života Dženifer Lorens ili korupcionaški šik Bredlija Kupera, ovaj film je veliki udžbenik o prevarama i stranputicama istih. Inteligentno smešten u kraj sedamdesetih (obratiti pažnju na paralelnu montažu disko-večeri, Done Samer i I Feel Love s Tomom Džonsom i Delilah), Američka prevara je vrhunska socijalna ekspertiza ambivalentnog odnosa vlasti i kriminala, trijumfa ličnih interesa i kompleksne ideje termina „za opšte dobro‟.

Možda najzarazniji i najspontaniji Raselov film odbacuje mračnije ideje prethodnih rediteljevih izvanrednih filmova ušavši u opseg velikih ironičnih potkusurivanja s holivudskim sistemom. Možda ne toliko kompleksan ili subverzivan kao tematski sličan Vuk sa Vol Strita Martina Skorcezea, pa čak i Noći bugija Pola Tomasa Andersona, Američka prevara je romantični brevijar pre svega i o obmanjivanju u ljubavi i samom životu.

Zahvaljujući izvanrednom kastingu i karakterizaciji, Rasel nije dopustio da ovaj film postane nepoštena poligonska borba velikih oskarovskih ega, već elegantno glumačko tkanje u kome je deset rečenica Roberta de Nira na istom nivou kao i testosteronski šarm Bredlija Kupera. Zavodljiv, seksi, inteligentan, Američka prevara predstavlja još jedan nivo naličja najveće nacije na svetu, međutim, uz neodoljivi šarm činjenice da jedini pozitivni lik u filmu dobije osam godina zatvora.

Zimska bajka Vodimo vas na Zimsku bajku u Cineplexxu Slika koja nedostaje Dokumentarni četvrtak: Projekcija filma „Slika koja nedostaje“ Stevan Filipović Stevan Filipović: Potraga za herojem kao vezivno tkivo Kum Omiljeni momenti iz trilogije „Kum“ · ·