Ćurke na slobodi

Bizarna premisa o oslobađanju velikog gurmanskog bremena ćureće egzistencije jeste nešto što srpska publika i ne može da shvati ili da se s tim poistoveti. Ćurke su pored krompira možda najveće dostignuće jestive flore i faune koje je došlo s američkog kontinenta, međutim, praznik Dan zahvalnosti je posebna vrsta novije američke mitologije po kojem su navodno starosedeoci (nekad Indijanci) i okupatori (sada Amerikanci) rešili svoje probleme uz pečenu ćuretinu.

Iako će stariji podići obrvu kako na ideju filma tako i na komplikovan narativ povratka u prošlost, Ćurke na slobodi je ultimativni dečji film koji pored svega postoji i kao emotikon na fejsbuk mesendžeru. Iako ima nekih dodirnih tačaka s Velikim bekstvom, britanskim animiranim filmom u kome pilići u najboljoj tradiciji istoimenog ratnog klasika beže sa farme na kojoj bi postali pita, u pitanju je mnogo prizemniji ali mnogo više zaslepljujući film, pre svega o vrlini biti neprilagođen i drugačiji, a onda i o konačnom političko-socijalno-rasnom pomirenju crvenokožaca i došljaka, jer deca možda ne znaju, ali možda je najveći i najduži genocid trajao upravo na području dve Amerike.

Ono što je publici važno jeste osloboditi ćurke porodičnog bremena Dana zahvalnosti i započeti sasvim novu istoriju i tradiciju koja se neće previše odraziti na tok američke istorije kakvu znamo. Vrednost ovog filma je upravo u svojoj jedinstvenoj kontroverzi i ambivalentnom duhu, jer ne postoji film u skorijoj istoriji dečjih animiranih filmova, koji će roditelji i potomci gledati toliko različito, uz dobranu dozu zabave, smeha i akcije.

Možda će poneko dete za Dan zahvalnosti tražiti tofu umesto ćurećeg batka, a to će spasti neke pripadnike ćurećeg roda do sledećeg praznika. U svakom slučaju, Ćurke na slobodi je za roditelje politička satira, za decu puka zabava sa 3D preslatkim karakterima, a subverzivni mod neće promeniti ni istoriju filma ni istoriju kuvara.

Natura se pitanje eventualnog sličnog projekta kod nas, u kome bi se dva praseta vratila u vreme pre Prvog srpskog ustanka i uticala na malog Karađorđa da se mane masne rabote da postane najpoznatiji svinjar u regionu. Zvuči dobro kao kafanski vic.

Lov Oskari druge vrste: Kandidati za najbolji film van engleskog govornog područja FEST 2014 Počinje FEST 2014 Boban Skerlić Boban Skerlić: Korozija duše Tarzan 3D U bioskopima: „Tarzan 3D“ · ·