Goosebumps_SBgr1

U vreme nekontrolisane pornografske internet revolucije koja menja prirodu, ćud a možda i antropologijske imperative, dečji filmovi postaju iznenađujuće sve politički korektniji i vaspitaniji. „Grozomora‟ možda ima najvaspitaniju ulogu Džeka Bleka još od „Bena Hura‟, međutim, poigrava se s nekim davno zaboravljenim narativima koji, nažalost, mogu da budu mnogo dragoceniji roditeljima nego deci.

Na početku, bazirati premisu na oživljenim junacima iz knjiga možda bi više pristajalo epohi pedesetih i šezdesetih, međutim, baš ova vrsta kemp omaža B filmovima iste te epohe najdragocenija je vrlina ovog neobično-običnog filma. Blek igra frustriranog sredovečnog muškarca koji je svoju samoću, usamljenost i prezir tokom odrastanja lečio pisanjem jeftinih horor zapleta na tragu velikog Stivena Kinga.

Kako to već uvek biva, ova sila koja je čehovljevski morala da oživi jer je bila nasred sobe, zadaje velike probleme Blekovoj ćerki, radoznalom komšiji i njegovom iritantnom prijatelju. Kako su glavni junaci udžbenik iz klišea motivacije istih, tako su i čudovišta davno zaboravljene, preinformatičke karakondžule poput džinovske bogomoljke, lutke trbuhozborca, bigfuta, vukodlaka, zombija… U nekom odsudnom trenutku, ovaj film se opasno približi agrofobičnom biseru samog Stivena Kinga i Frenka Darabonda Mist, kao i sličnim Inkheart, a pogotovo Neverending Story, gde se u potonjim slučajevima sila koja pokreće radnju svodi na čarobne knjige.

Bazirati jednostavan film iz 2015. na strahovima zamrle prošlosti hrabar je i smeo poduhvat, a pri tom da sat i po vremena prolazi u kaskadnom emocionalnom ringišpilu zahvaljujući insistiranju da i CGI specijalni efekti imaju pomalo patine i rđe. Vaša deca će biti zahvalna jer neće ljubopitljivo okretati glavu konstantno tražeći objašnjenje za globalne emotivne krize koje izlaze s ekrana kao tokom U mojoj glavi; zato ovaj film, iako ekces i zaboravljivo iskustvo, izgleda kao prvoklasna bioskopska pustolovina. A sam kraj duguje jednom zaista davno zaboravljenom klasiku A Portrait of Jennie Vilijama Diterlija iz 1948. Veliki uspeh jednog tek običnog filma u više nego začudnom vremenu…

Potcenjeni filmovi Potcenjeni filmovi u 2015. godini Star Wars Filmska recenzija: Zvezdani ratovi – Buđenje sile Trči zeko trči Najkraći dan: Događaj koji slavi kratkometražni film American Psycho 10 najbrutalnijih scena iz poznatih filmova