Jupiter uzdizanje

Reditelji Andy i Lana Wachowski nisu imali čestit hit u bioskopima još od „Matrix“ trilogije, što je u Holivudu više nego dovoljno da se oglase sirene za uzbunu. Filmadžije čiji visokobudžetni film posustane na blagajnama proteraju se u carstvo B produkcije brzinom svetlosti. Brat i sestra Wachowski kao da su imuni na to – ponovo su ubedili studijske glavešine da potroše gomilu novca na njihov megalomanski ep. U čemu je tajna?

Verovatno u tome što kada Andy i Lana tonu, onda tonu sa stilom, i to duže od decenije. Ako pogledate njihov prethodni naučnofantastični film – Cloud Atlas, videćete da je reč o sto miliona dolara teškim kliše pričama, labavo povezanim nelinearnom montažom. Oni su taj bućkuriš uspešno predstavili zahtevnijim ljubiteljima filma kao jedno od najlepših ostvarenja žanra, koje se mora voleti i slaviti uprkos svim manama. Jupiter: Uzidizanje prati ovaj trend, samo što se klan Wachowski ovog puta posvetio pisanju i režiranju svemirske opere.

Svemirsku operu kao podžanr naučne fantastike prvi je u književnosti uočio i imenovao Wilson Tucker 1941. godine. Njen najpoznatiji filmski izdanak svakako je Star Wars saga. Svemirka opera podrazumeva banalan melodramski zaplet, iste takve dijaloge, damu u nevolji, heroje i negativce veće od života, često lošu glumi, bezbroj vanzemaljskih bića i prvo što vam sledeće padne na pamet. Jupiter ima sve nabrojano. Gledalac pritom dobija i posvećenog Channinga Tatuma, ponekad pogubljenu Milu Kunis, krajnje teatralnog Eddija Redmaynea i Seana Beana, za kog se uvek isplati moliti boga da preživi u filmu.

Svi oni putuju svemirom uzduž i popreko, uz poveću eksploataciju Tatumovog razgolićenog torzoa, jer nije lako zadržati majicu dok se od zle dinastije spašava devojka koja je ničim izazvana dobila Zemlju u nasledstvo. Sa poliranjem ovog američki očekivanog zapleta, o intergalaktičkom ludaku i prkosu sklonoj čistačici toaleta, kao da se stalo u vreme kada su detalji na fenomenalno stilizovanom kadrovima zahtevali još nekoliko poteza scenarističkog pera. Čisto da glavna junakinja, na primer, na posetu vanzemaljaca odreaguje pametnije i prirodnije od vađenja telefona iz džepa da bi napravila fotografiju.

Premijera Jupitera trebalo je da bude održana u julu, ali je odložena da bi se još pola godine radilo na marketingu i efektima, umesto na drami. Natpis „džaba ste krečili“ preko ovog filma nalepio je sunđer Bob Kockalone, čija je nova avantura pretekla šiljouhog Tatuma na blagajnama. Wachowske, verovatno, baš briga. Opet su, bezrezervno, snimili jedan od najlepših tupavih filmova koje ćete videti ove godine. Njihovi fanovi će umeti to da cene, a Jupiter će, ako ništa drugo, svakako završiti i u mojoj secret shame kolekciji.

film City Awards 2014: Najbolji film gary oldman dracula Vampiri na filmu: 10 najboljih ostvarenja u poslednjih 40 godina 43. FEST - program Vodič kroz FEST 2015. Majklu Kitonu je za dlaku izmakao Oskar za najbolju glavnu mušku ulogu Sutra počinje prodaja ulaznica za 43.FEST