Kapetan Amerika

E, ovako treba da izgleda jedan superherojski spektakl! Novi „Kapetan Amerika“ sadrži sve potrebne sastojke za odličan bioskopski provod: zanimljivu priču, eksplozivnu akciju, dopadljive junake i odlične specijalne efekte. Ako pratite filmove po Marvelovim stripovima, Zimskog vojnika morate da pogledate u mraku bioskopske sale.

Kapetan Amerika: Prvi osvetnik je pre tri godine prijatno iznenadio mnoge poklonike superherojskih filmova, pa se od nastavka mnogo očekivalo. Na sreću, bez obzira na promenu režisera, Kapetan Amerika: Zimski vojnik uspeva da parira prethodniku. Radnja filma je, kako je i nagovešteno na kraju Prvog osvetnika i potvrđeno u Osvetnicima, prebačena iz 40-tih godina prošlog veka u sadašnjost. Steve Rogers/Kapetan Amerika je postao jedan od najboljih agenata organizacije  S.H.I.E.L.D. Scenaristi Christopher Markus i Stephen McFeely (zaslužni i za Prvog osvetnika) bili su na visini zadatka: u scenariju novog filma su fino izbalansirali akciju i intrigu. Zimski vojnik baštini nasleđe špijunskih trilera, što je novina u Marvelovom filmskom univerzumu, ali, naravno, ne zapostavlja ni svoju superherojsku suštinu. Reditelji, braća Russo, nisu protraćili pruženu šansu. Film je veoma nadahnuto režiran i spada među najbolje naslove koji su do sada prikazani u okviru Marvelovog filmskog univerzuma, odmah uz prvog Kapetana Ameriku i trećeg Iron Mana.

Chris Evans je ponovo navukao kostim Kapetana Amerike i sa njim nema greške: momak odlično glumi i još bolje izgleda (ako već niste, obavezno pogledajte i drugi Evansov svež film, Ledolomac/Snowpiercer; vredi). Večno napućenoj Scarlett Johansson, koja je i ranije u par navrata glumila Natashu Romanoff, pripala je krupna uloga, druga po važnosti u filmu. Seksi glumica je prostor lepo iskoristila, a šuška se da će u skorijoj budućnosti biti snimljen i film u kome će njena Crna udovica biti glavna. I drugi glumci koji su se već pojavljivali u filmovima po Marvelovim stripovima veoma su raspoloženi (posebno Samuel L. Jackson kao Nick Fury, dok je Bucky Barnes, lik koji tumači Sebastian Stan, zanimljivo variran u odnosu na Prvog osvetnika), nema slabe karike, ali ću ovoga puta pre svega izdvojiti nova lica koja predvode Anthony Mackie i Frank Grillo, te Emily VanCamp. Manju ulogu u filmu je dobila i naša Branka Katić (deli ekran sa holivuskom legendom Robertom Redfordom), baš kao i komičar Danny Pudi sa kojim su braća Russo već sarađivali u seriji Klub otpisanih (Community).

Uslovno rečeno, glavna mana Zimskog vojnika je što otežano funkcioniše kao film za sebe, već ga moramo posmatrati kao deo veće celine. Naravno, ovo neće nimalo smetati zagriženim poklonicima Marvelovog univerzuma, ali može da umanji gledalačko zadovoljstvo onih koji su, na primer, preskočili Prvog osvetnika i/ili Osvetnike. (Takođe, treba napomenuti da povoljan utisak krnji i poprilično loš prevod na srpski, pa koristim ovu priliku da javno apelujem na distributera da sledeći put po tom pitanju pokaže više agilnosti.).

Sve u svemu: Ako je potrebno, nadoknadite propušteno i pravac bioskop. Poklonici superherojskih  filmova moraju da Zimskog vojnika pogledaju na velikom platnu. To je naređenje!

Maps to the Stars Trejler za novi film Davida Cronenberga „Maps to the Stars“ Igrit i Džon Šta se nosi na severu Vesterosa? The Shining Čuveni dvojnici sa velikog platna Mad Men Mad Men: Teaser za poslednju sezonu ·