Kingsmen

Kakva uživancija! Novi film Matthewa Vaughna poseduje sve potrebne sastojke za vrhunski bioskopski ugođaj. Dugo, dugo nismo bili u prilici da pogledamo tako dobar spoj komedije i akcije.

Matthew Vaughn je filmom X-men: Prva klasa visoko postavio lestvicu, dok neosporne kvalitete poseduju i njegove prethodne režije (U vrtlogu zločina, Zvezdana prašina, Fajter). Ipak, Vaughn je punu zrelost postigao tek sada. Kingsman: Tajna služba je razigran, spektakularan, subverzivan, duhovit i beskompromisno nasilan film (sekvenca u crkvi i završnica su, na primer, primeri vrhunskog makabrističkog humora). Po tonu, prilično podseća na Fajtera, ali je raskošniji i epskiji. Stilizacija je vrhunska i mada je od prvog minuta jasno da nam se, između ostalog, nudi eskapistička razbibriga „veća od života“, sva ta silna preterivanja ne narušavaju dramsku uverljivost. Vaughn i njegova stalna saradnica Jane Goldman ni jednog trenutka iz vida ne gube suštinu: Kingsman je, pre svega, priča o odrastanju i pronalaženju svog mesta u svetu.

Glumačka postava briljira – spoj mladosti i iskustva se još jednom pokazao kao dobitna kombinacija. Dvadeset i petogodišnji i do sada nepoznati Taron Egerton je pravi izbor za glavnog junaka, dok je godinu dana mlađa Sophie Cookson, sasvim zasluženo, u borbi za vodeću žensku ulogu pobedila znatno slavnije Emmu Watson i Bellu Heathcote. Od dobro poznatih lica, tu su: Colin Firth (lepo ga je ponovo videti zainteresovanog za neku ulogu), Samuel L. Jackson, Mark Strong… Sve sam as do asa, pravi džentlemeni, i svi u vrhunskoj formi.

Film je labavo zasnovan na stripu Tajna služba, mada je, suštinski, od predloška preuzet samo osnovni koncept i nešto malo preko toga. Filmska verzija je, baš kao i strip, vratolomna špijunska ekstravaganca sa elementima parodije i pastiša, prekrasan omaž ranim avanturama Jamesa Bonda. Vaughn je uspeo da snimi film koji je ujedno retro i moderan i zahvaljujući ovom balansu, u njemu će podjednako uživati stariji gledaoci koji su odrasli uz Conneryjevog Bonda i mlađarija zadojena stripovima i video igrama. Najvažnije od svega jeste da je ova vraški zabavna majstorija jedan od onih filmova zbog kojih vredi otići u bisokop.

Bićemo prvaci sveta Novi sportski domaći film „Bićemo prvaci sveta“ u Cineplexxu Do It Together Do It Together u Srbiji Ničije dete Statiranje piše drame: Jedan dan na snimanju filma „Ničije dete“ Eni Filmska recenzija: Eni