Lavirint - Nemoguće bekstvo

Jedna seksepilna devojka, gomila mladih muškaraca, potpuna izolacija… Pre nego što se mašta rasplamsa trebalo bi da znate da nije reč o porno filmu. Rešenje rebusa je „Lavirint – Nemoguće bekstvo“, debi reditelja Wesa Balla, namenjen tinejdžerima i ljubiteljima distopijskog opusa.

Lavirint je ekranizacija romana Jamesa Dashnera i piscu od srca hvala što nas je, bar u prvom delu, poštedeo ljubavnih trouglova na pragu punoletstva, zakomplikovanih do naučnofantastičnih razmera. To je veoma važno jer, kako stvari stoje, uskoro u bioskopu neće biti filmskog hita bez superjunaka iz stripa, ili patetici sklonih, nesigurnih tinejdžera koji se vremenom pretvore u ekvivalent superjunaka iz stripa. Lavirint je, dakle, uverljiviji od katatoničnog glumačkog izraza Kristen Stewart iz Sumrak sage, manje bljutav od serijala Divergent i nekoliko stopa udaljen od zanimljivijih i pametnijih Igara gladi. S ostalim filmovima ovog trenda nema potrebe porediti ga, jer su bili toliko loši da ni zaradom na blagajnama nisu opravdali svoje postojanje.

Osim pozicioniranja dobrih momaka, nemirne dame i jednog nasilnika, scenario nije opterećen karakterizacijom likova. Delimično opravdanje za ovaj propust može se pronaći u amneziji od koje pate svi akteri filma – ako neko nema ni prošlost, ni budućnost teško ga je portretisati. Junaci Lavirinta probudili su se u neznanju na pitomoj livadi, okruženoj mozaikom betonskih zidina. Da ne bi ceo život proveli na nivou ratarskog plemena, moraju pronaći izlaz i otkriti zašto su se našli tu gde jesu. Put vodi kroz zlokobne hodnike, u kojim, na stari grčki način (mit o Tezeju), vrebaju čudovišta.

U filmu se rađa hiljadu pitanja, ali odgovor nije dat gotovo ni na jedno od njih, niti je ponuđen korektan izlaz iz zavrzlame. Ballovi rediteljski zahvati svojski crpe snagu samo iz misterije. Akcija se zato pošteno nauživala u vizuelnom spektaklu i razmahala u svim pravcima, a otkrivanje suštine ostavljeno je već najavljenom nastavku u amanet. Da li će i recept nastavka biti „tajna za tajnom, zarad održavanja napetosti u okviru letnjeg (čitati: nikakvog) intelektualnog dometa“ ostaje da se vidi. Prvi deo je uspeo da zabavi, pokaže lep stil i srećno odbrani nedorečenost kao tematski gotovo identičan i više od decenije stariji Cube, što je dobro rešenje za niskobudžetni, a dramski jeftin proizvod.

Biće, međutim, pravo iznenađenje ako Lavirint u nastavku ne doživi krah, jer se odgovori u fantaziji retko mogu meriti s uobraziljom gledalaca. Svako ko je, na primer, gledao seriju Lost zna kako lako magija umire kada se tenzija potpirivana gomilom nepoznatih razbije prostim serviranjem objašnjenja. Prvi deo Lavirinta nije opterećen takvim bremenom. Zato i šljaka.

Kako gore, tako dole Recenzija filma: „Kako gore/tako dole“ Muke mladog pisca – pogledajte trejer filma „Listen Up, Phillip“ Muke mladog pisca – pogledajte trejer filma „Listen Up, Phillip“ Boja noći Najgori filmovi ikada snimljeni Povratak opasne ekipe: Pogledajte trejler nastavka filma „Sin City“ Povratak opasne ekipe: Pogledajte trejler nastavka filma „Sin City“ ·