Lego

Lego film je dvostruki pogodak: u pitanju je „pljačkaš bioskopskih blagajni“, ostvarenje koje je za samo prvi vikend prikazivanja u SAD zaradilo gotovo 70 miliona dolara, a uz to je i jedan inteligentno osmišljen film koji funkcioniše na više nivoa i koji ima dosta toga da ponudi svojim malim/velikim gledaocima.

Raznobojne Lego kockice i figurice su odigrale važnu ulogu u mnogim detinjstvima, poznate su širom sveta i voljene, ali film o njima… Zvuči kao ideja osuđena na propast, zar ne? Ne! Lego film je sjajna porodična zabava, film koji će, svako iz svojih razloga, sa podjednakim uživanjem moći da gledaju oni najmlađi, ali i oni stariji, mnogo stariji.

Na prvi pogled, Lego film je jedna velika, šarena i akcijom nabijena razbibriga. Dovoljno je da pogledate trejler i sve će vam biti jasno. U filmu sve pršti od boja  i veselih melodija (udarna pop numera u filmu, Everything is Awesome, neodoljivo je zarazna). Prizori u filmu deluju gotovo hipnotički na gledaoca – pogotovo ako ih gledate u dodatnoj, trećoj dimenziji. Sudeći po reakcijama klinčadije koja je prisustvovala projekciji, Lego film je pogodio pravu žicu. Mališani su film gledali nasmejani i širom otvorenih očiju, sve vreme veselo poskakujući i navijajući za glavnog junaka Emmeta Brickowskog (glas mu pozajmljuje sjajni komičar Chris Pratt) i njegovu ekipu.

Sa druge strane, Lego film sadrži i slojeve koje klinci uglavnom neće uočiti, a koji će zaintrigirati one starije. Tu su, pre svega, brojne (pop)kulturne reference. U filmu se, u svojim Lego inkarnacijama, pojavljuju superheroji (Batman, Superman), likovi iz knjiga/filmova (Gandlaf, Dumbledore) i istorijske ličnosti (Šekspir, Kleopatra)…  U biti, Lego film predstavlja varijaciju poznate narativne postavke o dobrom momku koji spašava svet i prilično podseća na avanturističke SF filmove 70-tih i 80-tih (naravno, tu je i omaž Ratovima zvezda koji baštine isti početni koncept), ali je istovremeno i mnogo više od toga. Postmoderni pristup koji su odabrali scenaristi/režiseri Phil Lord i Chris Miller (Padaće ćufte, Na tajnom zadatku) otvara brojne, gotovo neprebrojive mogućnosti.

Uz sve to, a možda i najvažnije od svega, film progovara i o suštini Lego kockica, o njihovom značaju i načinima na koji ih ljudi doživljavaju. Svi oni koji su se bar jednom u životu igrali sa njima, znaju da postoje dva potpuno različita pristupa Lego kockicama: možete se striktno pridržavati priloženog uputstva ili pustiti mašti na volju i improvizovati. Lego film suprostavlja ova dva koncepta, a iznenađujuće pametan i subverzivan scenario omogućava da se u filmu problematizuju neka od gorućih pitanja sa kojima se suočava savremeno društvo (otuđenost, konzumerizam, autokratija…). Za jedan film o plastičnim kockicama, to nije malo postignuće.

Vampirska akademija U bioskopima: Vampirska akademija Američka prevara Filmska recenzija: Američka prevara Zimska bajka Vodimo vas na Zimsku bajku u Cineplexxu Slika koja nedostaje Dokumentarni četvrtak: Projekcija filma „Slika koja nedostaje“