lucy

Prosečna osoba koristi 10% kapaciteta svog mozga, kaže poster filma. Pomoću retke supstance Lusi koristi 100%, ali je i dalje glupa. Dovoljno glupa da bi cinici s predrasudama rekli kako je opravdala to što je plavuša. Uostalom, poster laže.

Prosečna osoba ne koristi samo 10% kapaciteta svog mozga. Nikada nećete čuti da je doktor rekao nekom pacijentu: „Ništa ne brinite, ta gromada stakla koja vam štrči iz glave oštetila je onih 90% mozga koje ne koristite. Dajte da vam to izvadim i poklonim za uspomenu. Nećemo valjda da padamo u komu zbog jedne saobraćajne nesreće? Ovo je realnost, a ne španska serija!“

Mogli biste posmisliti da je očekivanje pouzdanih činjenica u naučnofantastičnom filmu besmisleno. Kada bi realističnost bila bitna ovom žanru, E.T nikada ne bi stigao kući, Park iz doba Jure bi ostao praznih kaveza, a Luk Skajvoker bi samog sebe iskasapio dok bi uvežbao baratanje laserskom sabljom. Nekoliko nelogičnosti i rupa u zapletu je oprostivo, sve dok film zna kuda se zaputio i kakvu emociju želi da izazove. Kao i u drugim žanrovima, dobar ukus i umerenost ključni su za stvaranje magije.

Film Lusi osakaćen je neuspelim pokušajima francuskog reditelja i scenariste Luca Bessona da pronađe ovaj zlatni presek u pozadini dobro režiranih kadrova. Nije toliki problem što Bessonova hiperstilizovana akcija, bez potpore u nauci, uporno veže jednu glupost drugom. Problem je što nizom gluposti daje sve od sebe da se predstavi kao inteligentna i filozofski vredna filmska bravura.

Besson tvrdi da se samo iz neznanja rađa haos i da je proticanje vremena ono što životu daje smisao, a zatim, prepuštajući se pseudonaučnom dilentantizmu i ugađajući zaboravu, izdaje to što je kao scenarista potpisao. Svestan da nije dovoljno potkovan za raspravu o prolaznosti i smislu života kojim se pozabavio, on je glavnu junakinju, nevoljno upletenu u svet kriminala, osmislio kao spoj heroina koje nam je pre više godina prodao na identično lep i površan način.

Zato se Lusi, pre nego što je na putu kroz vreme dodirnula prvu ženu u zabitima prošlosti, uveliko rukovala sa Lilu iz Petog elementa i Nikitom. To joj je obezbedilo zanimljivost i seksepil koji drže pažnju i sve biva koliko-toliko u redu dok Bessonova lepotica sa jeftinim filozofskim fusnotama ne prođe kroz krajnje predvidiv finiš filma.

Scarlett Johansson briljira u prvim minutima, montaža u svim. Ali, poput podvodača, reditelj je uništio nesrećnu Lusi. Našminkanu, mladu i nezrelu izgurao je na nemilosrdne ulice istorije kinematografije, gde će je mnogi iskoristiti da se zabave, ali će je retko ko ceniti i pamtiti. Na bulevaru slavnih i istinski mudrih, ona je tužno osuđena da živi brzo i umre još brže.

Automatski nacrt Liam Neeson u filmu „A Walk Among the Tombstones“ Dead Poets Society Filmovi o inspirativnim profesorima Katie Holmes kao učiteljica osvetica – pogledajte trejler filma „Miss Meadows“ Katie Holmes kao učiteljica osvetnica – pogledajte trejler filma „Miss Meadows“ „Kung Fury“: Pomozite da se snimi ovaj suludi film „Kung Fury“: Pomozite da se snimi ovaj suludi film ·